دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
هشدار «سیگار» درباره تهدیدهای داعش علیه غرب- ایراف

دفتر بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) هشدار داده است که داعش تهدیدی برای منطقه و کشورهای غربی است.

به گزارش ایراف، اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) روز جمعه، ۲۴ فروردین هشدار داد که داعش، نه تنها در داخل افغانستان برای حکومت سرپرست خطری جدی است، بلکه این گروه برای آمریکا و متحدان این‌ کشور هم به عنوان یک تهدید باقی مانده است.

سیگار با نشر گزارشی درباره داعش از این تهدید گفت که وزارت خارجه آمریکا، این نگرانی‌ها را با حکومت سرپرست افغانستان شریک کرده و از آن‌ خواسته است تا به توافق سال ۲۰۲۰ در دوحه متعهد بمانند و با تروریست‌ها مبارزه کند.

این در حالی است که ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان اخیرا گفت که برخی کشورها در مورد داعش مبالغه می‌کنند.

از سوی دیگر، ژنرال جوزیف ووتل که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا بود، در گفت‌وگو با نشریه بزنس اینسایدر که روز پنجشنبه نشر شد، گفت که برای داعش و گروه‌های مانند آن، وقت زیاد نیاز نیست تا دوباره سربلند کنند و تقویت شوند.

داعش در سال ۲۰۱۵ اندکی پس از آن‌که این گروه خلافت خودخوانده خود را در عراق و سوریه اعلام کرد، از آغاز فعالیت‌هایش در افغانستان خبر داد.

نشریه آنلاین بزنس اینسایدر که مرکزش در شهر نیویورک آمریکا است، گزارش داد که اخیرا حملات گروه داعش در افغانستان کاهش یافته؛ اما حملات این گروه از افغانستان به سایر کشور ها بیشتر شده است.

در گزارش سیگار گفته شده که حکومت سرپرست افغانستان توانایی‌های داعش را برای حملات کمتر کرده؛ اما در ادامه گفته شده که این گروه تا هنوز توانایی عملیات در محلات مهم را دارد.

در این گزارش به حمله بر سالن کنسرت در مسکو پایتخت روسیه در ۲۲ مارس هم اشاره شده که در نتیجه آن ۱۴۰ تن کشته شدند و داعش مسئولیت آن را پذیرفت.

داعش، در ماه ژانویه مسئولیت دو حمله انتحاری را در ایران نیز پذیرفت که در نتیجه آن نزدیک به صد تن شهید شدند.

همچنین طی دو سال گذشته، چندین حمله در پاکستان رخ داده داد و داعش ادعا کرده که جنگجویانش این حملات را به اجرا گذاشتند و همزمان در برخی کشور‌های آسیای میانه هم فعالیت‌های گروه داعش بیشتر شده است.

ژنرال بازنشسته آمریکایی جوزیف ووتل می‌گوید که پیش از حاکمیت دوباره طالبان، ایالات متحده آمریکا حضور گسترده استخباراتی در افغانستان داشت و از توانایی تعقیب کردن داعش را نیز برخوردار بود.

به گفته ووتل، ایالات متحده به نیروهای افغان هم مشورت می‌داد که بر ضد داعش چگونه و در کجا عملیات کنند.

اما این ژنرال آمریکایی گفته که استراتژی مبارزه با تروریزم مانند آن است که کسی گیاه را درو می کند؛ اما آن گیاه دوباره با قوت بیشتر می‌روید.

پیشنهاد می شود:سیگار: هنوز هم تهدید گروه‌های تروریستی در افغانستان وجود دارد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=13513

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها