دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
عزم مقامات کابل برای ساماندهی 4 میلیون آواره داخلی- ایراف

به گزارش ایراف، نشستی پیرامون انتقال آوارگان داخلی افغانستان به محل اصلی‌ زندگی آنها در وزارت امور مهاجران و بازگشت‌کنندگان حکومت سرپرست برگزار شد.

طالبان می‌خواهد پیش از ورود گسترده مهاجران افغانستانی از پاکستان و ایران، مسئله آوارگان داخلی را سامان دهد. در همین راستا نشستی با شرکت نمایندگان سازمان بین‌المللی مهاجرت، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد برگزار شد.

در این نشست اعضای جلسه، پیرامون موضوع انتقال آوارگان به محل اصلی‌ زندگی آنها  و حل مشکلات آنان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مولوی سردار شیرزاد، رییس رسیدگی به وضعیت آوارگان در این جلسه گفت: «اکنون زمینه خوبی فراهم شده که آوارگان داخلی به محلات اصلی‌شان قبل از آغاز دوباره خروج اجباری افغان‌ها از کشورهای همسایه انتقال یابند.» شیرزاد افزود: «در سراسر کشور ده‌ها هزار خانواده خواهان انتقال به محلات اصلی‌شان هستند. اولویت برای ولایت کابل بوده و هزاران خانواده به‌طور داوطلبانه آماده برگشت به محلات اصلی‌شان هستند.»

وی در این راستا خواهان همکاری نهادهای ذی‌ربط شده تا برای این آوارگان ‏زمینه‌های اشتغال‌زایی، آموزش و اسکان مهیا گردد. نهادهای بین‌المللی نیز با حمایت از این طرح، خواستار هماهنگی و اقدام هم‌زمان همه متولیان در این امر شدند.

پس از موج بازگشت مهاجرانی که طی سال‌های اخیر به کشورهای همسایه مهاجرت کرده بودند، حکومت سرپرست افغانستان با مسئله دیگری روبرو شده و آن اوضاع نابسامان آوارگان داخلی است. با روی کار آمدن طالبان، شمار زیادی از افغانستانی‌ها به دلیل شرایط جنگی و بعضاً اوضاع نامناسب اقتصادی مجبور به ترک خانه‌ها و شهرهای خود شدند. تعداد این آوارگان بیش از 4 میلیون نفر برآورد می‌شود.

پیشنهاد می شود:تصویب لایحه اخراج پناهجویان غیرقانونی به رواندا در مجلس انگلیس

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=15448

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها