دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
بررسی صدور ویزای رایگان برای اتباع افغانستان

نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل، اعلام کرد: برای دهه کرامت که یکی از ایام مهم ما است، موضوع ویزای رایگان برای اتباع افغانستان را با مقامات کنسولی وزارت خارجه مطرح کردیم و موضوع در حال بررسی است.

به گزارش ایراف، در سال گذشته، جمهوری اسلامی ایران برای اتباع افغانستانی موضوع ویزای رایگان را در ایام اربعین اجرایی کرد.

کاظمی قمی تصریح کرد: امیدوار هستیم که بتوانیم در دهه کرامت که با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و با ولادت امام رضا (ع) پایان می‌یابد، موافقت این کار را بگیریم. این مسئله در دستور کار قرار دارد.

کاظمی قمی درباره اینکه آیا در اربعین امسال هم طرح ویزای رایگان اجرایی می‌شود، گفت: در اربعین امسال، تلاش ما این است که در زمان و فرصت بهتر بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم و مانند سال گذشته عمل کنیم.

گفتنی است در سال گذشته ایران ویزای دو بار ورود برای زائران افغانستانی زیارت اربعین را «رایگان» کرد. این اقدام در جهت تسهیل سفر زائران افغانستانی بود. عراق نیز به تبعیت از ایران برای زائران افغانستانی اربعین در سال گذشته ویزای رایگان صادر کرد.

زائران افغانستانی اهل بیت علیهم‌السلام امیدوارند بتوانند از خدمات ویزای رایگان زیارتی در طول سال از سوی ایران و عرق برخوردار شوند. هم اکنون تفاهم صدور ویزای رایگان میان دو دولت ایران و عراق چند سالی است که در جریان است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=18385

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها