چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
روزانه بیش از 100 هواپیما از فضای افغانستان عبور می‌کند

به گزارش ایراف، امام‌الدین احمدی، سخنگوی وزارت حمل و نقل و هوانوردی طالبان روز چهارشنبه، ۳۰ خرداد به رادیو تلویزیون ملی افغانستان تحت کنترل طالبان گفت که پروازهای خارجی روزانه از پنج میدان‌هوایی بین‌المللی کشور با «معیارهای بین‌المللی» انجام می‌شود.

این وزارتخانه گفته از هر هواپیما مبلغ ۷۰۰ دالر حق‌العبور می‌گیرد. این درحالی است که در آخرین سال‌های حکومت پیشین روزانه حدود ۴۰۰ هواپیما از فضای افغانستان عبور می‌کرد.

این مقام طالبان گفته فرودگاه ننگرهار که در حکومت پیشین به عنوان میدان‌ هوایی نظامی استفاده می‌شد آماده پروازهای بین‌المللی شده است.

طالبان می‌گوید که در سراسر افغانستان ۲۷ فرودگاه به شمول پنج میدان‌ هوایی بین‌المللی فعال است.

طالبان در اگست ۲۰۲۳ اعلام کرد که در یک سال گذشته بیش از ۲۵ هزار پرواز عبوری از حریم فضایی افغانستان انجام شده و 8 میلیارد افغانی درآمد داشته است.

قاسم وفایی‌زاده، رئیس اداره هوانوردی در حکومت پیشین در سال ۲۰۲۰ گفته بود که روزانه حدود ۴۰۰ هواپیما از فضای افغانستان عبور می‌کند.

این اداره گفته بود سالانه بیش از ۹۵ هزار هواپیما از فضای افغانستان عبور و مرور می‌کرد.

پس از حاکمیت دوباره طالبان بر افغانستان بیشتر شرکت‌های هوایی بین‌المللی مسیرهای شان را تغییر داده و پروازهای خود به افغانستان را متوقف کرده بودند. با گذشت نزدیک به سه سال برخی از شرکت‌های هوایی منطقه پروازهای خود را از افغانستان از سرگرفتند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25404

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها