دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
پخش ویدیو

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان، امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در گفت‌وگو با ایراف گفت: کارهایی که امروز در حوزه توسعه همکاری‌های اقتصادی، توسعه و  هوشمندسازی در مرز و اینکه به گونه‌ای عمل شود که روابط اقتصادی و تجاری ایران و افغانستان رو به توسعه باشد اهمیت زیادی دارد.

سرپرست سفارت ایران در کابل ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی کشور اهتمام جدی دارند که مسئله کوریدور ترانزیت را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

او تاکید کرد: خوشبختانه امروز کشور به دنبال این است که در مناطق آزاد شرایط و تسهیلاتی برای جذب سرمایه‌های خارجی با توجه به اینکه طرح توسعه وجود دارد ایجاد کند. تقویت همکاری‌های اقتصادی بین استان‌های مرزی در کاهش قاچاق مواد مخدر، اشتغال زایی و تثبیت مرزنشینان موثر خواهد بود.

کاظمی قمی تاکید کرد: تداوم جلسات هم‌اندیشی، پیگیری‌ بعدی که توسط دستگاه‌های کشور انجام شده است و همدلی خوبی که بین دستگاه‌ها به وجود آمده می‌تواند باعث توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری شود. امروز سرمایه‌گذاران افغان برای ورود به ایران تمایل جدی دارند، این روند می‌تواند به عنوان یک کمک راهبردی به ثبات امنیت و آرامش افغانستان کمک کند.

نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان خاطرنشان کرد: هرچقدر افغانستان رو بهبود برود، از حجم مهاجرت‌ها، مواد مخدر و حضور تروریست‌ها در این کشور کاسته خواهد شد. ما معتقدیم همکاری بین ایران و افغانستان با توجه به اینکه در یک حوزه تمدنی مشترک و امتداد ژیوپلیتیک هستند، می‌تواند الگویی برای همکاری دیگر کشورها با افغانستان باشد.

پیشنهاد می شود: اهمیت راهبردی افغانستان برای آسیای مرکزی

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=18173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها