چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
دعوت سفیر چین از طالبان برای شرکت در اجلاس مجمع ترانس-هیمالیا

به گزارش ایراف، دفتر مطبوعاتی نخست وزیر طالبان با نشر اعلامیه‌ای از دیدار عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر با ژائو شینگ سفیر چین در کابل خبر داد.

«ژائو شینگ» در این دیدار گفت که پکن در نشست‌های بین‌المللی به ویژه نشست شورای امنیت، از دولت سرپرست افغانستان حمایت می‌کند‌.

در این دیدار سفیر چین بر همکاری کشورش با طالبان تاکید کرده و گفته که همکاری و مناسبات مشترک هردو جانب می‌تواند در راستای حل مشکلات کمک کند.

به گفته شینگ، جمهوری خلق چین در نشست‌های بین المللی به ویژه نشست شورای امنیت، از دولت سرپرست افغانستان حمایت می‌کند و متعهد به همکاری با طالبان است.

سفیر چین از معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان جهت حضور در اجلاس مجمع ترانس-هیمالیا دعوت کرد.

از سوی دیگر عبدالکبیر نیز گفت که دولت سرپرست افغانستان به عنوان حکومت مسئول بر تعهدات انجام شده پایبند است و تلاش می‌کند در مسائل منطقه‌ای و ثبات و پیشرفت منطقه، نقش فعال را ایفا نماید.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان همکاری چین در نشست‌های بین المللی در مورد افغانستان و حمایت پکن از طالبان را به نفع مردم افغانستان دانسته و افزود که همکاری چین می تواند باعث تغییرات مثبت و رشد اقتصادی در کشور گردد.

افغانستان دارای معادن بسیاری است. با این حال امکانات زیربنایی لازم را برای استخراج معادن خود ندارد. چینی‌ها سعی دارند با شدت وارد افغانستان بشوند و در بخش منابع این کشور سرمایه گذاری کنند. این روند در حالی دنبال می‌شود که چین هنوز مشروعیت حکومت طالبان را قبول نکرده است.

درباره ی معادن و نفت افغانستان در تیررس چینی ها بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19957

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها