دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
تمایل شرکت‌های چینی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان- ایراف

به گزارش ایراف، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر دولت طالبان با بلال کریمی، سفیر افغانستان در چین و مولوی سید برات شاه ندیم آغا، رئیس عمومی اترا (اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان) به گونه جداگانه در قصر سپیدار دیدار کرد.

‏ بلال کریمی گفت که دیپلمات‌های افغانستان با حکومت و ادارات چین روابط مناسبی دارند.

وی افزود: مسئولین کشور چین، تلاش‌های دولت سرپرست را در راستای سرکوب داعش، از بین بردن فساد، مبارزه علیه مواد مخدر و فعالیت‌ها در زمینه اقتصاد مورد تقدیر قرار می‌دهند.

کریمی تامین امنیت، شفافیت و ثبات را از عواملی یاد کرد که سبب علاقمندی سرمایه‌گذاران چینی جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است و افزود که شمار‌ زیادی از سرمایه‌گذاران چینی ‏در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند.

عبدالکبیر با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات کابل با این کشور را مهم و به منفعت هر دو کشور دانست. همچنین بر تلاش‌های سفارت افغانستان در آن کشور به منظور بهبود تجارت میان افغانستان و چین تاکید کرد و افزود که ما برای تاجران تسهیلات مورد نیاز را فراهم خواهیم کرد.

از سوی دیگر رئیس عمومی اترا (اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان) برنامه جهت تقویت بخش مخابراتی، خدمات با کیفیت و پوشش گسترده مخابراتی با عبدالکبیر صحبت کرد.

ندیم افزود که نظر به ارزیابی آنان، اداره اترا نسبت به گذشته از نظر ارائه خدمات در حالت بهتری قرار دارد.

عبدالکبیر گفت که اترا باید به ارائه خدمات مخابراتی به مناطق دوردست اولویت بدهد و همچنان اصلاحات بیشتر را در بخش مخابرات عملی سازد

پیش از این بر اساس گزارش مقامات حکومت سرپرست افغانستان، در دو سال گذشته، شرکت‌های چینی در بخش‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و دادوستد تجاری میان دو کشور نیز افزایش یافته است.

مسئولين وزارت معادن و فلزات حکومت سرپرست گفته‌اند سه قرارداد بزرگ به ارزش حدود یک میلیارد دلار، در بخش‌های استخراج نفت، طلا و مس در افغانستان، با شرکت‌های چینی امضا شده است.

پیشنهاد می شود: سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری شرکت‌های چینی در افغانستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=15433

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها