دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
گسترش اعتراضات به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا- ایراف

در اعتراض به سیاست های دولت آمریکا نسبت به جنگ غزه، دانشگاه های بزرگ‌ آمریکا شاهد گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی شده است.

به گزارش ایراف، پس از حمله طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی در ۷اکتبر و آغاز جنگ غزه که منجر به شهید شدن ده ها هزار غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان شده است، مخالفت‌ها نسبت به عملکرد دولت بایدن به ویژه در دانشگاه ها بالا گرفته است.

در همین راستا دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه کلاس های خو را به شکل غیرحضوری برگزار کردند.

دانشگاه های امریکا از زمان جنگ محل جدل های لفظی بین حامیان فلسطین و اسرائیل بوده است اما این نخستین بار است که اعتراضات نسبت به جنگ غزه شکل گرفته است.

پس از آنکه اعتراضات در دانشگاه کلمبیا شکل گرفت و با یورش پلیس در منجر به دستگیری ده ها معترض شد این اعتراضات مورد توجه جهان قرار گرفت.

در ادامه این اعتراضات دانشگاه ییل، ام ای تی و بروکلی نیز شاهد اعتراضات بوده اند که منجر به دستگیری ده ها دانشجو در دانشگاه ییل شد.

این درحالی است که جو بایدن این اعتراضات را رفتاری «یهودستیزانه» عنوان کرده است.

همچنین، این اعتراضات در شرایطی گسترش می باید که شنبه، ۱ اردیبهشت، مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمک ۲۶ میلیارد دلاری را به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد که مورد استقبال بایدن قرار گرفت. به طوری که او خواستار آن شد که پس از تصویب سریع این طرح، سریعا آن را برای امضا و تبدیل شدن آن به قانون به کاخ سفید بفرستند.

پیشنهاد می شود: گزارش تکان‌دهنده سازمان ملل از شهادت ۱۰ هزار زن و یتیم شدن ۱۹ هزار کودک در غزه

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=15430

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها