دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
افزایش 20 درصدی صادرات ایران به افغانستان در سال 1402- ایراف

نایب رئیس هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان گفت: صادرات ایران به افغانستان در سال ۱۴۰۲ نسبت به دو سال قبل «حدود ۲۰ درصد افزایش» داشته است.

به گزارش ایراف، محمد امتی، نایب رئیس هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان گفت: جو به استثنای بذر، دام سنگین مانند شتر‌ و گونه‌های شتر به استثنای شتر دارای مولد نژاد خالص، انواع نباتات و اجزای مصرفی آن‌ها در عطرسازی و داروسازی، سرب تصفیه شده، گاو گوشتی مولد، بادام زمینی پوست‌کنده، دانه کنجد به استثنای بذر آن، فلفل خرد نشده و نسابیده، سنگ منگنز و کنسانتره آن، طلا به اشکال خام از جمله طلای آبکاری شده با پلاتین برای مصارف غیرپولی، اصلی‌ترین کالا‌هایی است که از افغانستان به ایران می‌آید.

بنا بر داده‌های منتشر شده اتاق بازرگانی، ارزش واردات ایران از افغانستان در سال ۱۴۰۲ بیش از «۴۲ میلیون و ۶۲۳ هزار دلار» بوده است.

بنابر این گزارش، ارزش صادرات ایران به افغانستان در سال ۱۴۰۲ به بیش از «یک میلیارد و ۸۶۹ میلیون و ۸۷۲ هزار» دلار رسید که نسبت به سال قبل، حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش را نشان می‌دهد. ایران در دو سال اخیر شریک اول تجاری افغانستان شده است.

پیشنهاد می شود: رشد ۶۰ درصدی تعداد زنان فعال در بخش تجارت در ولایت هرات

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=14315

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها