لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا پس از تحریم نویسندگان حامی غزه- ایراف

منابع رسانه‌ای از اعتراض نویسندگان و نامزدان جوایز انجمن قلم آمریکا برای حمایت از مردم غزه و لغو اهدای جوایز خبر داده و اعلام کرده‌اند که مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا پس از تحریم نویسندگان در حمایت از غزه لغو شد.

به گزارش ایراف؛ ده‌ها نویسنده و همچنین نامزدهای جوایز انجمن قلم آمریکا در اعتراض به نسل‌کشی در غزه، از شرکت در مراسم انجمن قلم آمریکا (پن) انصراف دادند. پس از آن این انجمن که بخش عمده‌ای از تلاش خود را به دفاع از آزادی بیان معطوف کرده است، روز دوشنبه اعلام کرد که مراسم هفته آینده را لغو می‌کند.

شماری از نویسندگان سرشناس در نامه‌ای، انجمن قلم آمریکا را به «خیانت» به تعهداتش متهم کردند. بایکوت و لغو این مراسم در بحبوحه گسترش جنبش اعتراضی به جنگ غزه رخ داده است. ۹ نفر از ۱۰ نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم امریکا نامزد شده بودند، به دلیل عدم حمایت این مجموعه از نویسندگان فلسطینی، از این رقابت انصراف دادند. این اقدام در بحبوحه گسترش جنبش اعتراضی رخ که در حمایت از غزه برگزار شد.
بر اساس بیانیه این گروه، از ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه، ۲۸ نفرشان در مرحله بررسی آثار انصراف دادند.

رژیم اسرائیل در پاسخ به حمله هفتم اکتبر حماس و گروه‌های همسو با آن، شدیدترین جنگ تاریخ خود را در باریکه غزه آغاز کرد که بنابر اعلام مقام‌های درمانی غزه تا اینجا دست‌کم ۳۴ هزار نفر در آن کشته شده‌اند. اغلب این کشته‌شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

نامزدهای قلم در هفته‌های اخیر چندین نامه‌ سرگشاده امضا کرده‌اند و به دلیل آنچه گرایش علیه غزه خوانده‌اند از این نهاد انتقاد کرده‌اند.

پیشنهاد:   طالبان: اسرائیل نمی تواند با توسل به زور مساله فلسطین را حل کند

در همین حال، از دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه خواسته شده است که درباره این که رژیم اسرائیل دارد در غزه علیه فلسطینیان مرتکب نسل‌کشی می‌شود اظهار نظر کند. آفریقای جنوبی این پرونده را به دادگاه برده است و رژیم اسرائیل هم به شدت این اتهام را رد می‌کند و آن را «بی‌اساس» خوانده است.

انجمن قلم می‌گوید که خسارت جانی در غزه را محکوم می‌کند و یک صندوق ۱۰۰ هزار دالری (۸۱ هزار پوند) برای نویسندگان فلسطینی ایجاد کرده است.

مراسم اهدای جوایز قرار بود ۲۹ آؤریل برگزار شود.

پیشنهاد می شود:سعودی و پاکستان خواستار تلاش‌های بین‌المللی برای توقف عملیات در غزه شدند

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=15461

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *