دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
عاملان تیراندازی به معترضان در بدخشان محاکمه می‌شوند

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت کشور طالبان گفت افرادی را که در جریان حوادث بدخشان به مردم تیراندازی کرده اند به دادگاه معرفی می کنیم.

به گزارش ایراف، سخنگوی وزارت کشور طالبان اعلام کرد در نتیجه سفر هیئت اعزامی حکومت سرپرست به بدخشان و بر اثر مذاکراتی که بین مردم و این هیئت انجام شده، توافق شده افرادی را که برای اجرای قانون از بین بردن زمین های خشخاش به بدخشان فرستاده شده بودند را تغییر دهند.

قانع ضمن موجه دانستن درخواست مردم بدخشان مطرح کرد که در جریان این گفت و گو خواست مردم این دو منطقه مجازات نیروهایی است که به سوی مردم تیراندازی کرده اند. همچنین مردم خواستار رسیدگی  به موضوع کشته شدن دو فردی است که در جریان اعتراضات جان باختند، در یک دادگاه شرعی هستند.

این هیئت به سرپرستی فصیح الدین فطرت، برای رسیدگی به اعتراضات شکل گرفته در پی تیراندازی نیروهای حکومت سرپرست به اهالی دو شهرستان داریم و ارگو بدخشان در جریان تخریب زمین های کشت تریاک اعزام شده بودند.

 به گفته حکومت سرپرست علت این درگیری ها،  هجوم مردم محلی به نیروهای حکومت سرپرست در جریان تخریب مزارع کشت خشخاش بوده است.

هبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان طی دو فرمانی کشت خشخاش در افغانستان را منع کرده است. قانونی که براساس گزارش ها نتایج مثبتی برجای گذاشته است. این درحالی است که علی رغم آنکه این قانون منجر به کاهش چشمگیر تریاک در افغانستان شده اما به عنوان منبع درآمد اصلی بخش زیادی از خانواده های روستایی در افغانستان، تاکنون جایگزین مناسبی برای آن پیدا نشده است.

درباره ی حکمتیار در واکنش به حوادث بدخشان: مسائل کشور باید از طریق شریعت حل شود نه زور بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17956

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها