دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
حمایت ایلان ماسک از سیاستمدار آلمانی مخالف مهاجران افغان

ایلان ماسک، مالک شرکت‌های ایکس و تسلا، به تصمیم دادگاهی در آلمان علیه مری تریس کایزر، سیاستمدار عضو حزب افراطی آلمان به شدت اعتراض کرده است.

به گزارش ایراف؛ در دادگاه، کایزر به دلیل اظهارات تحریک‌آمیز علیه مهاجران افغان به عنوان یک مجرم شناخته شده و به پرداخت جریمه‌ای به ارزش ۶ هزار یورو محکوم شده است.

ماسک در حساب خود در ایکس خبر این محکومیت سیاستمدار افراطی ضدمهاجران را منتشر کرده و ادعا کرده که آمار او درباره افزایش جرائم از سوی مهاجران افغان و افریقایی «دقیق» و «مبتنی بر آمار حکومت» آلمان است.

تریس کایزر، سیاستمدار مذکور، توییت ایلان ماسک را باز نشر کرده است. حامیان این سیاستمدار ۲۶ ساله آلمانی ادعا می‌کنند که او به دلیل انتشار آماری درباره دست داشتن مهاجران افغان در جرایمی چون تجاوز جنسی محکوم شده است.

حزب‌های راست افراطی در آلمان، همانند دیگر احزاب راست در اروپا اغلب از سیاست‌های پذیرش مهاجر به دولت‌ها انتقاد می‌کنند و بر اهمیت حفظ هویت ملی و امنیت اجتماعی تأکید دارند. آن‌ها معتقدند که مهاجرت بی‌کنترل می‌تواند منجر به افزایش بیکاری و کاهش فرهنگ و هویت ملی شود و به عنوان یک تهدید امنیتی برای کشورهای میزبان مطرح می‌شود.

همچنین، حزب‌های راست افراطی از دیدگاه‌های تبعیض‌آمیز در مورد اقوام و فرهنگ‌های مختلف استفاده می‌کنند و اغلب به طرفداری از اقدامات سخت در برابر مهاجران معترض باشند.

گفتنی است ایلان ماسک نیز پیشتر با گلایه انتقاد از سکوت رسانه‌های آمریکا درباره تشدید بحران ورود مهاجران به آمریکا، و پذیرش دیدگاه‌های جمهوری‌خواهان در آمریکا که اغلب به مهاجرستیزی شهرت دارند، نسبت به افزایش افسارگسیخته مهاجران هشدار داده بود. این اظهارات ماسک از او چهره‌ای نسبتاً ضدمهاجر ساخته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17989

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها