چهارشنبه 3 اسد/مرداد 1403 برابر با Wednesday, 24 July , 2024
حمایت آمریکا از عملیات فرامرزی ارتش پاکستان: منافع مشترک داریم-ایراف

به گزارش ایراف، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه 18 تیرماه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد وضعیت امنیتی در پاکستان گفت: مردم این کشور از طرف تروریست‌ها آسیب زیادی دیده‌اند.

او همچنین گفت که آمریکا و پاکستان منافع مشترکی در مبارزه با تهدیدات امنیتی در منطقه دارند.

میلر افزود: آمریکا به طور منظم با دولت پاکستان برای شناسایی فرصت‌ها برای ایجاد ظرفیت و تقویت امنیت منطقه‌ای همکاری می‌کند.

به گزارش وب سایت عرب نیوز تنش‌ها بین اسلام آباد و کابل پس از اظهارات اخیر خواجه آصف بالا گرفته است.

در این گزارش آمده است که تنش‌ها میان اسلام آباد و کابل پس از آنکه خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان اظهار کرد که این کشور می‌تواند، حملات فرامرزی را در افغانستان علیه شبه نظامیان تی تی پی انجام دهد، تشدید شد.

پاکستان از زمان بازگشت دوباره طالبان به قدرت در آگوست 2021، شاهد افزایش حملات تروریستی بود که گروه تحریک طالبان پاکستانی را مسئول آن می‌داند.

به گفته پاکستان، تحریک طالبان پاکستانی از پناهگاه‌های افغانستان حملاتی را علیه آنها انجام می‌دهد.

افغانستان ادعای پاکستان را رد کرده و در پاسخ به گفته‌های خواجه آصف، هشدار داده است این تصمیم در صورت عملیاتی شدن عواقبی در پی خواهد داشت.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که مولانا فضل الرحمان، رهبر جمعیت علمای اسلام چندی پیش در واکنش به اظهارات خواجه آصف گفت: پاکستان عامل اصلی بمباران خاک افغانستان در ۲۰ سال گذشته بوده است.

او مطرح کرد که در این مدت، این کشور خاک خود را اختیار آمریکا قرار داده تا بتواند بر قسمت‌هایی از افغانستان حملات هوایی انجام دهد.

فضل ‌الرحمان همچنین خطاب به مقامات پاکستانی گفت: ۲۰ سال هواپیماها از پایگاه‌های نظامی شما در پاکستان، افغانستان را بمباران کردند. حالا تروریسم در داخل پاکستان را شما از کجا از بین برده‌اید که اکنون تروریسم را خارج از پاکستان، در افغانستان هدف قرار می‌دهید.

این رهبر دینی و سیاسی پاکستانی اسلام آباد را متهم به پنهان کردن سیاست‌های شکست خورده‌اش کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28378

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها