دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
صعود تاریخی فوتسالیست‌های افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان برای نخستین‌بار توانست به جام جهانی این رشته ورزشی صعود کند.

به گزارش ایراف؛ افغانستان در یک بازی مهیج توانست با شکست 5 بر 3 قرقیزستان تاریخ‌سازی کند و نخستین صعود خود به جام جهانی را جشن بگیرد.

افغانستان در قالب یک تیم منسجم و با هدایت مجید مرتضایی، سرمربی ایرانی خود با پیروزی 3-2 بر بحرین و تساوی 3-3 در برابر کویت و شکست 3-1 در مقابل ایران، توانست از گروه D جام ملت‌های آسیا به مرحله حذفی و جمع 8 تیم برتر آسیا صعود کند.

این تیم با شکست لحظات پایانی 2-1 در مقابل تاجیکستان نتوانست به مرحله نیمه‌نهایی برسد و به جدول بازنده‌ها راه یافت. جایی که از میان 4 تیم عراق، قرقیزستان، ویتنام و افغانستان فقط یک تیم امکان راه‌یابی به جام جهانی را داشت. افغانستان در گام نخست در این مرحله، به مصاف عراق رفت و این تیم را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد و حریف قرقیزستانی شد که ویتنام را 3 بر 2 در همین مرحله پشت سر گذاشته بود.

سرانجام افغانستان در مرحله نهایی جدول بازنده‌ها با تکرار نتیجه بازی عراق و با پیروزی 5 بر 3 در برابر قرقیزستان، توانست برای نخستین‌بار به جام جهانی فوتسال صعود کند.

مجید مرتضایی سرمربی مشهدی تیم ملی فوتسال افغانستان پیشتر گفته بود که آسیا باید باور کند که قدرتی به‌ نام افغانستان در فوتسال وجود دارد.

گفتنی است علاوه بر کادر فنی ایرانی تیم فوتسال افغانستان، تعداد زیادی از بازیکنان این تیم سابقه حضور در لیگ فوتسال ایران را داشته و تعدادی نیز هم‌اکنون در این لیگ شاغل هستند. بسیاری انتقال تجربه فوتسال ایران به افغانستان را دلیل مهمی برای این تاریخ‌سازی می‌دانند.

در این رابطه مطالعه دستیار مربی ایرانی تیم فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت نمایی می کنیم پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=16310

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها