چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
یونیسف به دنبال کمک‌رسانی به کودکان آسیب‌دیده

به گزارش ایراف، یونیسف روز دوشنبه ۱۴ خرداد در بیانیه‌ای به نقل از تاج‌الدین اویوال، نماینده این نهاد در افغاستان اعلام کرده که سیل‌های مرگ‌بار اخیر در این کشور جان ۳۵۰ تن از جمله کودکان را گرفته و حدود ۷هزار و ۸۰۰ خانه را ویران و همچنین بیش از ۵ هزار خانواده را آواره کرده است.

اویوال افزوده است: ما باید نیازهای منحصربه‌ فرد کودکان را در تصمیم‌گیری خود اولویت‌بندی کنیم و اکنون به این نیازها بپردازیم تا از کودکان در برابر رویدادهای طبیعی آینده محافظت کنیم و همزمان روی خدمات اساسی که به آن‌ها تکیه می‌کنند، سرمایه‌گذاری کنیم.

به گفته وی، یونیسف پس از وقوع سیلاب‌ها در نقاط مختلف افغانستان لوازم مورد نیاز مانند آب آشامیدنی، بسته‌های سلامتی حاوی صابون و وسایل ضروری دیگر را در اختیار کودکان آسیب‌دیده قرار داده است.

همچنین این نهاد بین‌المللی برنامه‌های آموزشی را در مورد شست‌وشوی دست‌ها و ذخیره کردن آب سلامت به هدف کاهش خطرات ناشی از رویدادهای طبیعی برای خانواده‌های آسیب‌دیده‌ راه‌اندازی می‌کند.

مسئولان بخش افغانستان یونیسف تاکید کردند که این نهاد در نظر دارد تا با ارائه بسته‌های نقدی، لباس و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق آسیب‌دیده از زخمیان و بیماران ناشی از سیل‌های اخیر در این کشور مراقبت کند.

دو روز پیش هم درخواست سازمان بهداشت جهانی  برای کمک فوری به سیل زدگان افغانستان در خبر ها آمده بود.

گفتنی است که جاری شدن سیل در دو ماه گذشته در چندین ولایت افغانستان علاوه بر تلفات جانی، خسارت مالی بسیار زیادی به شهروندان وارد کرده است.

در دو هفته گذشته ولایت‌های بغلان، غور، تخار، فاریاب، بدخشان، سمنگان، سرپل، هرات، بادغیس، لغمان، بامیان، فراه، نورستان و کاپیسا دچار آسیب به خاطر سیل شده‌اند.

سخنگوی وزارت دولت در امور رسید‌گی به حوادث طالبان در یک‌ نشست خبری گفت که از ۲۰ ثور/ اردیبهشت تا ۱ جوزا/خرداد سیلاب در کشور جان ۲۹۴ تن را گرفته و ۲۶۶ زخمی برجای گذاشته است.

سخنگوی وزارت دولت در امور رسید‌گی به حوادث طالبان در یک‌ نشست خبری گفت که سیلاب در کشور جان ۲۹۴ تن را گرفته و ۲۶۶ زخمی برجای گذاشته است.

اما آمار سازمان های بین‌المللی و منابع محلی حاکی از تلفات بیش از ۴۰۰ نفر است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23182

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها