چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
موج گرمای مهلک در پاکستان-گرمای 52 درجه در پاکستان-ایراف

به گزارش ایراف، رئیس اداره هواشناسی پاکستان گفت که این دومین دمای بالای ثبت شده در آسیا و چهارمین در جهان است.

شاهد عباس، یک مقام ارشد اداره هواشناسی پاکستان گفت: «در موهنجودارو، شهری در ایالت سند که به‌دلیل موجودیت آبده‌های تاریخی مربوط به ۲۵۰۰ قبل از میلاد مشهور است، دما در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۲.۲ درجه سانتیگراد رسیده است

این بالاترین رقم دمای ثبت شده در تابستان امسال است و به رکورد گرما در پاکستان که ۵۳.۵ درجه سانتی‌گراد و ۵۴ درجه سانتی‌گراد است، نزدیک شد.

موج گرما کسب‌وکار را در بخشی از سند به شدت آسیب زده است. نانوایی‌ها، چای‌فروشی‌ها، تعمیرگاه‌ها و فروشگاه‌های میوه و سبزیجات، نیمه‌ تعطیل شده‌‌اند.

بالاترین دمای ثبت شده در پاکستان به سال ۲۰۱۷ بر می‌گردد که درجه هوا در شهر تربت، واقع در ایالت بلوچستان، به ۵۴ درجه سانتیگراد رسید.

انتظار می‌رود موج گرما به مناطق دیگر سند، از جمله پایتخت کراچی، بزرگترین شهر پاکستان، برسد.

حکومت پاکستان هفته گذشته به دلیل گرمای شدید، مدارس و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی را برای یک هفته در پنجاب تعطیل کرد.

اداره هواشناسی پاکستان به مردم توصیه کرده که از قرار گرفتن غیرضروری در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنند و نوشیدن مایعات را فراموش نکنند.

گروهی از پژوهشگران بین‌المللی اعلام کردند که دمای بالای هوا در ماه گذشته در سراسر آسیا نشان‌دهنده تغییرات اقلیمی ناشی از گازهای گلخانه‌ای است.

بر اساس گزارش اداره هواشناسی پاکستان، شرایط خشکی شدید و موج گرما ممکن است باعث آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مناطق آسیب‌پذیر پنجاب و سایر بخش‌های این کشور شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22048

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها