چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
رییس اداره پاسپورت طالبان شایعات درباره بازداشت خود را رد کرد

به گزارش ایراف؛ عبدالکریم حسیب، رییس اداره پاسپورت طالبان از فراهم کردن سهولت در بخش توزیع پاسپورت در ۳۴ ولایت افغانستان خبر دا‌د.

این درحالی است که در روزهای گذشته رسانه‌های افغانستان از بازداشت عبدالکریم حسیب، رئیس اداره پاسپورت افغانستان در قندهار خبر داده‌ بودند.

براساس گزارش رسانه‌‌ها او پس از احضار از سوی ملاهبت الله آخوندزاده، رئیس طالبان به دلیل سرپیچی از دستورات بازداشت شده بود.

حسیب که به قندهار سفر کرده با رد این شایعات می‌گوید که گزارش‌ها مبنی بر بازداشت او بی‌اساس‌ هستند و قرار است در روزهای پیش رو با رهبر امارت اسلامی دیدار کند.

او گفت: «خبر بازداشت و زندانی شدن من کاملا دروغ است و من بازهم به افراد مغرض می‌گویم که ما عسکران (سربازان) امارت اسلامی هستیم، در گذشته هم بودیم، حالا هم هستیم و در آینده نیز خواهیم بود.»

او در بخش دیگر از سخنانش گفته است که نسبت به گذشته سهولت‌های بیش‌تری در بخش توزیع پاسپورت به‌میان آمده و تلاش می‌کنند تا روند توزیع پاسپورت را ساده سازند.

این درحالی است که در نزدیک به سه سال گذشته و پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان روند توزیع پاسپورت در این کشور با مشکلاتی همراه شد و شهروندان افغانستان مجبور شدند با مبالغ گزاف پاسپورت را از بازار سیاه تهیه کنند.

درباره ی طالبان بازداشت رئیس اداره گذرنامه را تکذیب کردند بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22279

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها