چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
تکذیب ثبت شرکت توسط اتباع خارجی

به گزارش ایراف، محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در خصوص ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر ثبت شرکت توسط افغانستانی‌ها و به دنبال آن خرید پنهانی ملک، گفت: این مورد را تکذیب می‌کنیم؛ اتباع خارجی نمی‌توانند در کشور ما ملک خریداری کنند و این امرقانونی نیست.

وی با اشاره به قانون حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی، افزود: خرید ملک در کشور توسط اتباع خارجی قانونی نیست، اما سرمایه‌گذاران می‌توانند با ثبت شرکت‌های سرمایه‌گذاری با ضوابط مشخصی که در قالب قانون «حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی» در دو دهه گذشته تعیین شده در کشور ما به شکل قانونی سرمایه‌گذاری کنند.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه ثبت شرکت و بعداز آن خرید ملک توسط اتباع کذب محض است، یادآور شد: اینکه افراد در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کشور سرمایه‌گذاری کنند مجاز است و ما حتی تسهیلاتی برای آنها قائل شدیم و دولت هم به قانون حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی از هر ملیتی اعم از افغانستانی یا اروپایی پایبند است.

سخنان معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در خصوص مصاحبه ندا شمس، وکیل پایه یک دادگستری با تسنیم بود که گفته بود: اخیراً رسانه‌ای شده که افغان‌های دارای مجوز اقامت کوتاه‌مدت با استفاده از یک ماده قانونی در خصوص سرمایه‌گذاری اتباع خارجی در ایران اقدام به ثبت شرکت صوری و بدون فعالیت می‌کنند و در ادامه املاکی را می‌خرند و همشهری‌ها و بستگان غیرمجاز خود را در آن اسکان می‌دهند.

او در ادامه درباره چگونگی ممانعت از خرید خانه از سوی افغان‌ها که از طریق ثبت شرکت صوری انجام می‌شود، گفته بود: در خصوص خرید خانه با ثبت شرکت توسط افغان‌های دارای مجوز هیچ راهکاری وجود ندارد چون در ظاهر هیچ خلافی انجام نداده‌اند و اثبات کاربری غیرقانونی از ملک هم غیرممکن است. به نظر می‌رسد تنها راهکار برای جلوگیری از آسیب‌زنی مهاجران غیرقانونی، اخراج افغان‌هایی است که به‌صورت غیرقانونی وارد کشورمان شده‌اند و بدون آنکه ثبت شده باشند یا اطلاعات آن‌ها جایی مستند شده باشد در کشورمان کار و زندگی می‌کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23214

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها