چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024

به گزارش ایراف؛ وزارت آموزش طالبان در این نامه‌ اعلام کرده است که بر اساس حکم رهبر طالبان پرداخت حقوق کارمندان زن در این اداره به حالت تعلیق درآمده است.

این وزارت افزوده است که در مورد اجرای مبلغ ۵ هزار افغانی به صورت ماهانه برای کارمندان زن، نیاز است تا این سیستم مطابق به حقوق تعیین شده تنظیم گردد و این کار به زمان بیشتری نیاز دارد.

در این نامه همچنین آمده است که براساس دستور رهبر این گروه، این دستور برای همه کارکنان زن قابل اجرا است.

براساس این نامه؛ ریاست مالی وزارت آموزش طالبان با اشاره به فرمان هبت‌الله آخندزاده خواستار توضیح شده که آیا حقوق همه کارمندان زن ۵ هزار پرداخت شود و یا آنانی که عضو این اداره هستند و در حال حاضر خانه‌نشین هستند؟

چندی پیش رهبر طالبان با صدور دستوری حقوق همه کارمندان زن را به ۵ هزار افغانی کاهش داد، دستوری که واکنش‌های زیادی را از سوی زنان به همراه داشت.

در دستور قبلی رهبر طالبان آمده بود که همه کارمندان زن در ادارت حکومتی که از سوی دولت قبلی به کار گماشته شده‌اند و هنوز هم از سوی حکومت طالبان به آنها حقوق پرداخت می‌شود، حقوق همه آنها ۵ هزار افغانی تعیین شود و همه حقوق‌ها یک اندازه باشد.

پس از دستور رهبر طالبان مبنی بر کاهش حقوق کارمندان زن، در اعتراض به این تصمیم شماری از کارمندان زن حقوق‌شان را نگرفتند و دست به اعتراض زدند.

در این رابطه مطالعه یکسان سازی به سبک طالبان-حقوق یکسان برای کارمندان زن در افغانستان مشخص کردند پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27209

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها