چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
آغاز موج دوم اخراج مهاجران افغان از پاکستان-ایراف

به گزارش ایراف، براساس گزارش‌ها اسلام‌آباد در نظر دارد که اخراج موج دوم مهاجران افغان را از امروز یکشنبه ۱۰ تيرماه آغاز کند.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که مقامات پاکستانی به‌ویژه نیروهای امنیتی این کشور می‌خواهند با اجرای این طرح بیش از ۸۰۰ هزار مهاجر افغان را اخراج کنند.

این مرحله اخراج پس از آن اجرا می‌شود که در ماه نوامبر نیز نزدیک به ۵۴۱ هزار مهاجر افغان مجبور به ترک این کشور شده‌اند.

در همین حال؛ فلیپا کندلر، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در اسلام‌آباد در صحبت با رسانه‌ها گفته است که پاکستان باید قبل از اخراج این پناهندگان، به مشخصات افغان‌های بدون مدرک توجه کند به‌خاطری که بسیاری از آنها نیاز به حمایت بین‌المللی دارند.

پیش از این در مرحله نخست اخراج مهاجران افغان از پاکستان، اسلام آباد ادعا کرد که نزدیک به ۴.۴ میلیون پناهنده افغان در این کشور زندگی می‌کنند که از این تعداد، حدود ۱.۷۳ میلیون نفر فاقد مدرک هستند که بر این اساس؛ دولت با استناد به نگرانی‌های امنیتی و مشکلات اقتصادی تصمیم به اخراج این مهاجران گرفته است.

دستور اخراج، همزمان با افزایش حملات تروریستی در سراسر پاکستان صادر شد، حملاتی که دولت این کشور آن را به گروه‌ها و شهروندان افغانستان نسبت داد، اما این ادعا بارها از سوی حکومت طالبان در افغانستان رد شد.

ایمل ولی خان سناتور پاکستانی مدعی شد : تی تی پی از افغانستان به خیبرپختونخواه نفوذ می‌کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27227

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها