چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
کشته شدن حدود ۲۵۰ نظامی پاکستانی در حملات تی‌تی‌پی در یک‌ماه

تحریک طالبان پاکستانی ادعا کرده که در ماه آوریل سال جاری 96 حمله انجام داده که در نتیجه این حملات 243 تن از نیروهای امینتی پاکستان کشته شده‌اند.

به گزارش ایراف، تحریک طالبان پاکستانی در بیانیه ای که به رسانه های مختلف فرستاده، گفته است که بیشتر این عملیات ها در ایالت خیبرپختونخواه و بلوچستان پاکستان صورت گرفته است. همچنین، یک عملیات در ایالت پنجاب بوده است.

در این بیانه اگرچه این گروه در مورد تلفات خود در جریان این حملات جزئیاتی ارائه نداده اما اعلام شده که در میان کشته شدگان، 121 سرباز، 63 پلیس، 44 اف سی و 15 پلیس اطلاعات بوده اند که در جریان عملیات های رو در رو، عملیات با لیرز، ضدحمله، بمباران، کشتار هدفمند، کمین و حملات موشکی این افراد کشته شده اند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است که در جریان این عملیات ها سلاح و مهماتی از نیروهای نظامی پاکستان به دست این گروه افتاده است.

طی سه سال گذشته حملات تحریک طالبان پاکستان به پاکستان به ویژه علیه نیروهای دولتی و امنیتی پاکستان افزایش یافته است. این در حالی است که قبل از سال 2021 پاکستان در جریان حملات ضرب عضب که در سال 2014 راه اندازی شده بود  و عملیات رض الفساد که در سال 2017 آغاز شده بود به طور قابل توجهی حملات تحریک طالبان پاکستانی را در کشور خود به ویژه در مناطق مرزی کاهش داده بود.

پیش از این این گروه با حملات مکرر خود در سال 2007 حضور خود را در پاکستان تثبیت کرده بود.

این در حالی است که طی دو سال و نیم گذشته پاکستان بارها نگرانی های جدی خود را در مورد حضور تحریک طالبان پاکستانی بیان کرده است. 

نگرانی هایی که بخش عمده ای از آن متوجه افغانستان است. چرا که به گفته اسلام آباد، این گروه که تهدید جدی برای امنیت پاکستان محسوب می شود، به طور مداوم از خاک افغانستان برای انجام حملات تروریستی در پاکستان استفاده می کنند.

ادعایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17155

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها