دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
داعش خراسان را آمریکا و انگلیس 10 سال قبل در افغانستان ایجاد کردند- ایراف

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان بار دیگر گفته است که شاخه داعش در افغانستان با تلاش آمریکا و انگلیس ایجاد شده و از حمایت آنها برخوردار است.

به گزارش ایراف، ضمیر کابلوف در مصاحبه با تلویزیون RTVI گفته است: «داعش خراسان حدود ۱۰ سال پیش زمانی که آمریکا و ناتو در افغانستان نیروی زیادی داشتند، ظهور کرد اما به محض ظهور خود، ابتدا طالبان را هدف قرار داد که در برابر نیروهای مسلح مقاومت می‌کردند، نه آمریکایی‌هایی را که مهاجم بودند.»

به گفته ضمیر کابلوف، «داعش مانند جوانه‌های پس از باران قیام کرد. این سخن خیلی مهم است. وقتی ما این سخن را به آمریکایی‌ها و دوستان شان می‌گفتیم آن‌ها تمام تلاش خود را به خرج می‌دادند تا تهدید داعش را کمرنگ جلوه دهند و ادعا می‌کردند که تهدید اصلی در افغانستان، القاعده است.»

کابلوف برای اثبات حرف خود به رهایی داعش از عملیات طالبان در شهرستان های درزاب و قوش‌تپه جوزجان توسط آمریکایی‌ها و حکومت وقت در اواسط سال ۲۰۱۸ اشاره کرده است.

این در حالی است که پیش‌تر سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز گفته بود که آمریکا پس از حملات ۱۱ سپتامبر با «همدلی» شورای امنیت سازمان ملل متحد به افغانستان آمد.

لاوروف افزود: رییس جمهور روسیه نخستین کسی بود که به جورج بوش پیشنهاد کمک و پشتیبانی را کرد. هیچ‌کس وارد شدن نیروهای آمریکایی و ائتلافی را در افغانستان تجاوز و اشغال خطاب نکرد. حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان نشان داد که واشنگتن هیچ‌گونه مبارزه با تروریست‌ها انجام نداده است.

به گفته وی، آمریکا در افغانستان گروه‌هایی را تشکیل داد که منجر به تشکیل القاعده شد و سپس از این گروه‌ها برای تحریک رژیم‌های نامطلوب در خاورمیانه و دیگر مناطق استفاده کرد.

پیشنهاد می شود: سربازگیری داعش در «میدان وردک» از نیروهای اخراج شده طالبان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=13269

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها