دوشنبه 11 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 1 July , 2024
تاکید مقامات قضایی ایران و تاجیکستان بر مبارزه مشترک با تروریسم

مقامات قضایی دو کشور ایران و تاجیکستان در حاشیه نشست دادستان های کل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) بر لزوم تقویت همکاری های دوجانبه در امر مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه تاکید کردند.

به گزارش ایراف، حجت الاسلام والمسلمین موحدی، دادستان کل ایران، روز پنجشنبه، 27 اردیبهشت با یوسف رحمان، دادستان تاجیکستان دیدار و گفتگو کرد.

مبارزه با تروریسم و افراط گرایی از محورهای  اصلی این دیدار بود. موحدی از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری ها در زمینه های حقوقی و قضایی خبر داد.

همچنین این مقام قضایی بر ضرورت تقویت همکاری ها دادستانی های کل کشورهای عضو اکو در موضوعاتی همچون جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

در همین رابطه موحدی به نقش مخرب آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهت ایجاد تروریسم در منطقه اشاره کرد. به گفته او آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان سرگروه گروه های تروریستی در پی تحقق منافع نامشروع خود در کشورهای اسلامی هستند.

یوسف رحمان نیز در این نشست در راستای صحبت های موحدی و ضمن اشاره به تحرکات تروریستی ماه های اخیر در منطقه، مطرح کرد که چنین اقداماتی که با هدف کارشکنی در روابط بین کشورهای دوست صورت می گیرد، همکاری های جدی نهادهای مربوطه را برای مبارزه با این امر ضروری و برجسته می کند.

پنجمین نشست دادستان های کل کشورهای عضو اکو از تاریخ 26 تا 28 اردیبشهت ماه در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

چند روز پیش نیز علی باقری کنی، معاون وزارت امور خارجه در دیدار با همتای تاجیکستانی خود، فرخ شریف‌زاده بر توسعه همکاری های دو کشور از جمله مبارزه با تروریسم تاکید کردند. در همین راستا، باقری کنی خواستار تلاش مشترک تهران و دوشنبه برای مبارزه با تروریسم شد و بیان کرد که آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی با حمایت از گروه های افراطی و تروریستی در پشت پرده تهدیدات امنیتی در منطقه هستند.

این گفتگوها در دور دوم رایزنی های سیاسی بین تهران و دوشنبه مطرح شد. این رایزنی ها با هدف وضعیت کنونی و چشم انداز روابط بین دو کشور و بحث و تبادل نظر پیرامون تحولات اخیر منطقه ای و بین المللی صورت گرفته بود.

درباره ی مبارزه مشترک با تروریسم محور رایزنی مقامات ایران و پاکستان بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=20037

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها