دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
دانشگاه‌های ایران و افغانستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان دانشگاه اسلامی بین المللی افغان و دانشگاه علم و صنعت جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

به گزارش ایراف، یک تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان دانشگاه اسلامی بین المللی افغان و دانشگاه علم و صنعت جمهوری اسلامی ایران در بخش های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری امضا شده است.

وزارت تحصیلات عالی حکومت سرپرست افغانستان با انتشار خبری در این مورد نوشته است: هدف از این تفاهم‌نامه که به ابتکار دانشکده مهندسی دانشگاه اسلامی بین المللی افغان امضا گردید، همکاری دوجانبه میان این دو دانشگاه در بخش های آموزشی، تحقیقاتی و تکنولوژیکی (فناوری) می باشد.

این وزارت افزود: بر مبنای مواد این تفاهم‌نامه، این همکاری ها در خصوص تحقیقات مشترک مهندسی، تبادل اطلاعات علمی، اعزام استادان، اعزام دانشجویان، دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، تدویر سمینارها و کنفرانس های علمی، مهیاسازی فرصت های مطالعاتی و دسترسی به لابراتوارهای تحقیقاتی مهندسی انجام خواهد یافت.

این در حالی است که به تازگی در دیدار رایزن فرهنگی ایران در افغانستان و رئیس دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پروان اعلام شد در آینده نزدیک تفاهم‌نامه همکاری در بخش‌های علمی، فرهنگی و تحقیقی بین دانشگاه پروان و دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد و اتاق ایران‌شناسی در دانشگاه پروان نیز ایجاد شود.

پیشنهاد می شود: رییس دانشگاه پروان خواستار همکاری علمی ایران شد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=10418

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها