دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
سکوت آمریکا درباره ادوات نظامی ارتش افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری از پاسخ به سرنوشت هواپیماها و بالگردهای منتقل شده ارتش افغانستان به تاجیکستان و ازبکستان خودداری کرد.

به گزارش ایراف، متیو میلر درباره موضع واشنگتن راجع به درخواست افغانستان برای بازگرداندن هواپیماها و بالگردهای ارتش این کشور از تاجیکستان و ازبکستان توضیح نداد.

در این نشست یک خبرنگار از مقام آمریکایی پرسید: سران افغانستان خواستار بازگرداندن بالگردها و هواپیماهای نظامی ارتش آن کشور هستند که در حین فروپاشی دولت سابق به ازبکستان و تاجیکستان انتقال یافته‌اند، آنها می‌گویند آمریکا اجازه نمی‌دهد این بالگردها و هواپیماها به افغانستان بازگردانده شوند، موضع آمریکا دراین‌باره چیست؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ اظهار داشت ابتدا سؤال دیگری را پاسخ خواهد داد و سپس درباره موضع آمریکا توضیح خواهد داد، اما تا پایان نشست خبری هیچ توضیحی در این باره ارائه نکرد.

خبرگزاری رویترز پیشتر گزارش داده بود ازبکستان و تاجیکستان از امریکا خواسته‌اند که تعدادی از هواپیماهای افغانستان را که در جریان سقوط کابل به این کشورها برده شده‌اند را نزد خود نگه دارند.

این خبرگزاری به نقل از مقامات امریکایی اعلام کرده بود درخواست این دو کشور را برای نگه‌داری تعدادی از هواپیماها وبالگردهای ارتش افغانستان بررسی می‌کند.

گفته می شود در جریان سقوط دولت اشرف غنی در افغانستان، حداقل ۴۶ فروند هواپیما و بالگرد به ازبکستان و ۱۷ فروند دیگر به تاجیکستان منتقل شده اند.

در این رابطه مطالعه کاکر: تسلیحات آمریکا و ناتو در افغانستان به دست تروریست ها افتاده است پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=9956

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها