چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
بازداشت ۲۵۰۰ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در هرات

بازداشت ۲۵۰۰ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در هرات
ریاست مبارزه با مواد مخدر هرات از بازداشت ۲۵۰۰ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در نواحی مختلف شهر و شهرستان های این ولایت خبر داد.

به گزارش ایراف، ریاست مبارزه با مواد مخدر هرات اعلام کرده که کارزار مبارزه با قاچاق ادامه دارد و در همین راستا ۲۵۰۰ نفر در شهر و شهرستان های هرات بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری دولتی باختر، روز سه شنبه ۲۴ بهمن در شبکه ایکس نوشت که ۲۵۰۰ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در نواحی مختلف ولایت هرات از سوی ریاست مبارزه با مواد مخدر این ولایت دستگیر شده اند.

این رسانه اطلاعات بیشتری درباره جزئیات دستگیری این افراد و مقدار موادذمخدر ضبط شده منتشر نکرده است.

پیش از این، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در آبان ماه، گزارش‌ سازمان‌ها و کشورها درباره افزایش تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان را تبلیغات علیه حکومت متبوع خود توصیف کرده بود.

دفتر مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل اما در آن زمان اعلام کرد که کشت تریاک در افغانستان ۹۵ درصد کاهش یافته است، اما از افزایش تولید مواد مخدر صنعتی، مانند شیشه، در افغانستان خبر داده بود.

در همین حال سازمان کنترل مواد مخدر تاجیکستان نیز در بهمن ماه سال جاری ادعای حکومت سرپرست افغانستان درباره ممنوعیت تولید مواد مخدر را رد کرده و گفت که تاجیکستان هیچ نشانه‌ای از کاهش قاچاق مواد مخدر از افغانستان نمی‌بیند.

پیش از این تاجیکستان اعلام کرده بود تولید مواد مخدر در افغانستان کاهش نیافته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=5631

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها