چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
2 شهروند افغانستانی در مرز تاجیکستان کشته شدند-ایراف

به گزارش ایراف؛ رسانه‌های مختلف به نقل از منابع محلی از کشته شدن دو شهروند اهل افغانستان در مرز با تاجیکستان در اثر تیراندازی نیروهای مرزی تاجیک خبر داده‌اند.

این منابع محلی گفته‌اند این رویداد در منطقه یاوان در مرز بین دو کشور هنگامی رخ داده است که این افراد به شما گروهی قصد ورود به تاجیکستان را داشته‌اند.

امنیت مرزهای مشترک تاجیکستان با افغانستان به ویژه پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت یکی از نگرانی‌های مهم تاجیکستان بوده است.

به همین خاطر این کشور به دنبال تجهیز امنیت در مناطق مرزی با افغانستان است.

ولادیمیر کولیشوف، رئیس خدمات مرزی سرویس امنیت فدرال روسیه در اواسط خردادماه خبر از ارائه طرح تقویت مرز تاجیکستان و افغانستان به سازمان پیمان امنیت جمعی و کار بر روی آن برای تقویت مرز تاجیکستان و افغانستان داد و گفت نیروهای مرزی تاجیکستان در مرز با افغانستان به جنگ افزارهای مدرن و ابزار های فنی نگهبانی از مرز تجهیز خواهند شد.

همچنین مقامات تاجیکستان از ۱۷ ماه مه اقدامات امنیتی مرزی را در مناطق هم مرز با افغانستان تشدید کرده‌اند.

بنابر گزارش‌ها، مقامات دوشنبه قصد دارند با افزایش نظارت بر اسناد سفر برای جلوگیری از عبور غیرقانونی از مرز با تهدید بالقوه تروریسم مقابله کنند.

از طرف دیگر، در ماه آوریل سال جاری میلادی روسیه و تاجیکستان رزمایش مشترکی در امتداد مرز با افغانستان انجام داده بودند. این رزمایش در پی تشدید تهدیدات امنیتی صورت گرفته بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24074

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها