دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مولوی عبدالکبیر: به مسائل شیعیان رسیدگی می‌شود

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست در دیدار با نمایندگان اهل تشیع کابل مطرح کرد که ادارات مربوطه برای رسیدگی به مسائل نمایندگان اهل تشیع اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 به گزارش ایراف، دفتر معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست میزبان نمایندگان قومی، علما و نمایندگان اهل تشیع شهر کابل بود. در این دیدار ابتدا نمایندگان پیرامون تلاش های حکومت سرپرست برای ایجاد انسجام بین مردم و رفع مشکلات صحبت و پایداری نظام اسلامی را مسئولیت اقوام دانستند.

در خبرنامه ای که ارگ در این باره منتشر کرد آورده شده که علما ضمن بیان مشکلات از ضرورت همکاری مردم با مقامات حکومت سرپرست صحبت کردند.

در بخش دیگری از این دیدار به صورت جداگانه، نمایندگان اهل تشیع از پیشرفت های حکومت سرپرست تشکر و پیشنهادهایی را برای پروژه های توسعه ای غرب کابل مطرح کردند.

در مقابل مولوی عبدالکبیر، ضمن خوشامدگویی گفت که حکومت سرپرست خانه تمام شهروندان افغانستان است و این حکومت به کسی اجازه برخوردهای تبعیض آمیز را نمی دهد.

او همچنین افزود که ادارات مربوطه برای رسیدگی به مسائل نمایندگان اهل تشیع اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

پیش از این نیز مقامات حکومت سرپرست دیدارهایی با نمایندگان اهل تشیع داشتند. به طوری که در ماه بهمن سال گذشته، مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اقتصادی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان با جمعی از بزرگان اهل تشیع دیدار و و بر نقش شیعیان در برقراری رابطه مستحکم میان ملت و حکومت افغانستان تاکید کرد.

در این دیدار همچنین،  حاجی محمد امیر باذل به نمایندگی از دیگران صحبت کرده و گفته: «اهل تشیع دیدگاه مثبت و خوبی نسبت به حکومت سرپرست دارد و از نظام مقدس اسلامی به صورت همه‌جانبه حمایت می‌کنند.»

در این رابطه مطالعه تأکید شورای علمای شیعه افغانستان بر پیگیری حقوق شیعیان+فیلم پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=15191

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها