چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
حکمتیار: نشست دوحه تکرار تجربه ناکام «بن» است

به گزارش ایراف؛ حکمتیار درحالی امروز در کابل نماز عید قربان را خواند که طالبان فردا یکشنبه را عید قربان اعلام کرده است.

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در پیامی که به مناسبت عید قربان در سایت «دیلی شهادت» منتشر شده نوشته است: قرآن به ما آموزش داده است:  1- همه شما اعضای یک امت هستید، 2- الله تعالی مهمترین پروردگار شماست، 3- تقوای الهی داشته باشید و خود را از آنچه به تو ضرر می رساند حفظ کن.

حکمتیار در این باره گفته است: امروز شنبه است و بیش از دو میلیون زائر جهان در عرفات جمع شده‌اند و مناسک حج را آغاز کرده‌اند، در همه چیز وحدت و یگانگی را به نمایش می‌گذارند.

رهبر حزب اسلامی با اشاره به اینکه ما امروز که دودستگی داریم افزود: وضعیت ما به گونه‌ای است که همه جنگ‌های خونین قرن بیست و یکم در کشورهای اسلامی است و از افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، سودان، کشمیر، برمه، سومالی، چچن، فیلیپین، یمن و اکنون به غزه منتقل شده است، جبهه جنگ مشترک نیروهای کفر و منافقین داخلی علیه امت تشکیل شده و بیش از دو میلیون مسلمان در 24 سال گذشته کشته شده‌اند.

او در ادامه با اشاره به شجاعت و پایداری مردم غزه در برابر اسرائیل غاصب افزود: در شرایطی که تمام غرب از جمله آمریکا با حمایت‌های گسترده مالی، نظامی، سیاسی و تبلیغاتی پشت تل آویو ایستاده‌اند. در روزگاری که غزه در محاصره خشکی و فضا و دریاست. جهان اسلام و حتی اکثر همسایگانش تنها مانده‌اند و حاکمان عرب در خفا و آشکار همان چیزهایی را که آمریکا می‌خواهد علیه مجاهدین غزه می‌گویند و می‌‌کنند.

حکمتیار در ادامه پیام خود تاکید کرده است که امروز همان اتفاقی که برای مردم غزه به ویژه برای رهبران و مبارزان دلیر رخ می‌دهد، پس از شکست و خروج شوروی و آمریکا برای افغان‌ها اتفاق افتاد. آمریکا جنایات بزرگ و وحشیانه‌ای را علیه کل امت اسلامی به طور عام و افغان‌ها به ویژه مرتکب شده است.

او خاطرنشان کرد که آمریکا پس از آنکه 20 سال را صرف کشتن افغان‌ها و ویران کردن افغانستان کرد امروز و حتی پس از رفتنش ما را از فضا و زمین تهدید می‌کند، جنگجویان مزدور را استخدام می‌کند، به مخالفان مسلح کمک می‌کند.

حکمتیار با هشدار درباره احتمال بازگشت آمریکا در افغانستان نوشته است: پوتین و شی جین پینگ روسای جمهور روسیه و چین در پایان آخرین دیدار و مذاکرات خود در چین نگرانی مشترک خود را در این باره ابراز کردند و حضور مجدد نظامی آمریکا در افغانستان را قابل قبول ندانستند.

او در ادامه شرایط پیش آمده در افغانستان را یک فرصت خوب دانسته و افزوده است: افغان‌ها فرصت خوبی برای ساختن یک افغانستان اسلامی مستقل دارند. بیایید از این فرصت استفاده سازنده کنیم، دست برادری به هم بدهیم، اختلافات کوچک سیاسی، فکری، قومی، زبانی و مذهبی را دور بریزیم. اگر با صداقت و اخلاص به اسلام روی آوریم، تجربه قبلی شکست در حذف یکدیگر و ساختن یک نظام اسلامی واقعی را تکرار نکنیم. پس حتماً راه حل هر مشکل و درمان هر بیماری را در اسلام خواهیم یافت.

رهبر حزب اسلامی تاکید کرد: در نظام اسلامی وظیفه دولت و مسئولان فقط اجرای احکام است نه وضع قوانین. در احکام صریح خداوند نه حق تغییر و اصلاح به کسی داده شده و نه کم و زیاد کردن. اسلام مراجعه به آن دادگاه را برای حل و فصل اختلافات منع کرده و صدور رأی بر اساس قوانینی غیر از اسلام را خلاف دین و ایمان می داند.

حکمتیار در ادامه پیام خود که به مناسبت عید قربان منتشر کرده نوشته است: در حالی که دین وسیله وحدت و رحمت و آشتی است، متأسفانه عده‌ای دین را پیشه و وسیله اختلاف و نفرت و کفر می‌کنند. ما خواهان وحدت همه اهل قبله هستیم و آن را بهترین و سازنده ترین راه رشد فکری و حقیقت یابی می‌دانیم.

لازم به ذکر است حکمتیار یک روز قبل از طالبان نماز عید برگزار کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24956

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها