چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
گشت‌زنی هواپیمای بدون سرنشین این‌بار ولایت خوست-ایراف

به گزارش ایراف، رسانه‌های افغانستان به نقل منابع محلی ولایت خوست از گشت زنی هواپیماهای بدون سرنشین در این ولایت گزارش داده‌اند.

گشت زنی این هواپیما در آسمان ولایت خوست درحالی اتفاق می‌افتد که در ماه‌های گذشته آسمان چند ولایت دیگر نیز شاهد اتفاق مشابه بوده است.

مشخص نیست این هواپیماها از کدام کشور وارد حریم هوایی افغانستان شده‌اند. اما طالبان در این خصوص آمریکا را به نقض حریم هوایی افغانستان متهم کرده است.

به طوری که ماه گذشته ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست گفته بود که گمان م‌ رود هواپیماهای مورد بحث متعلق به ایالات متحده باشد و برخی از آنها از آسمان همسایه وارد افغانستان شده‌اند.

همچنین عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر طالبان در جریان سخنرانی خود در ماه گذشته ولایت پنجشیر گفته بود که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در آسمان کشور به دلیل نبود تجهیزات کافی برای جلوگیری از آنها گشت زنی می کنند.

فصیح الدین فطرت، رئیس ستاد ارتش طالبان نیز آمریکا را به نقض حریم هوایی افغانستان متهم و گفت که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا هرازگاهی وارد حریم هوایی افغانستان می‌شوند.

پیش از این نیز عباس استانکزی در سال گذشته در مصاحبه تلویزیونی خود با شبکه آریانا نیوز مطرح کرده بود که گشت زنی مداوم هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در حریم هوایی افغانستان یک تخلف آشکار از سوی این کشور است.

همچنین، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان گفته که هرچند با به قدرت رسیدن طالبان زمینه دولت مستقل و قدرتمند در افغانستان فراهم شده اما هنوز فضای افغانستان در اشغال آمریکا است.

پیشنهاد می شود: گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین این بار در آسمان هرات

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=20880

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها