دوشنبه 18 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 8 July , 2024
حقوق یکسان برای کارمندان زن در افغانستان_کاهش حقوق کارمندان خانه‌نشین زن به ۵۰۰۰ افغانی؛ کارمندان فعال «حقوق کامل می‌گیرند»-ایراف نیوز

به گزارش ایراف؛ پس از ایجاد حاشیه‌هایی درباره تعیین حقوق یکسان برای زنان کارمند درافغانستان حالا یک فایل صوتی منسوب به ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است که می‌گوید: «مشکل حقوق کارمندان زن دولت در مصوبه قبلی حل و فصل شد. آنها می‌گویند که تمام کارمندان زن دولت مانند سابق معاش را دریافت می‌کنند و تنها به آن دسته از کارمندان زنی که در سه سال گذشته سرکار نرفته‌اند، 5000 افغانی حقوق دریافت کرده‌اند.»

تلویزیون استقلال افغانستان هم در کانال تلگرامی خود به نقل از مجاهد نوشته است که حقوق 5 هزار افغانی تنها برای کارمندان زن خانه‌نشین است و برای زنانی که دکتر هستند حقوق کامل دولتی پرداخت خواهد شد.

عبیده آقا که خود را یک فعال رسانه‌ای طالبان معرفی کرده است در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که «این گفته ذبیح‌الله مجاهد را  برای یک خواهر که خیلی شاکی بود فرستادم تا او را دلداری دهم. وزارت دارایی در زمان مناسب توضیح می‌دهد که من در مورد منبع اطلاعات خیلی دقیق نبودم.

با دستور رهبر طالبان حقوق کارگران زن در افغانستان به 5 هزار افغانی کاهش یافت. این تصمیم طالبان با انتقادات زیادی همراه شد.

پیش از این رافائلا یودیس نماینده اتحادیه اروپا درباره اشتغال زنان گفت: اشتغال زنان منجر به رشد اقتصادی افغانستان خواهد شد‌.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27915

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها