چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
کابل گزارش تازه "ریچارد بنت" را "تکراری و مغرضانه" خواند

حکومت سرپرست افغانستان گزارش جدید ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان را تکراری و مغرضانه ‌خواند.

به گزارش ایراف، حمدالله فطرت، معاون سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان می‌گوید که تمامی حقوق بانوان در چارچوب احکام اسلامی در کشور تامین شده است.

فطرت در این باره گفت: «این اتهامات تکراری و مغرضانه است، در افغانستان تمامی حقوقی که شریعت اسلامی به بانوان داده تامین شده است».

این در حالی است که ریچارد بنت در پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، از محدودیت‌های آموزشی، کاری، بازداشت‌ها، ناپدیدشدن و اعدام در عموم در افغانستان، ابراز نگرانی کرده است.

بنت در این نشست از جامعه جهانی خواست که عادی‌سازی روابط با حکومت سرپرست افغانستان باید مشروط بر بهبود اوضاع حقوق بشری در افغانستان باشد.

ریچارد بنت گفت: «من از شما می‌خواهم که به گونه مشترک برای حقوق بشری مردم افغانستان بایستید. باید با افغان‌ها مشورت صورت گیرد و باید دیدگاه آنان برای دریافت راه‌حل‌ها، برای این‌که افغانستان در داخل و خارج در صلح باشد، شنیده شود. من از طالبان می‌خواهم که کارنامه‌ حقوق بشری خود را بهبود بخشند و دستاوردهای کوچک که در بخش خصوصی و بهداشت داشتند را بیش‌تر کنند چراکه حقوق بشر سنگ‌بنای صلح پایدار و طولانی مدت است».

در این نشست نمایندگان آمریکا، ترکیه، ایران، آلمان و پاکستان نیز با توجه به وضعیت حقوق بشری در افغانستان، خواستار پایان‌دادن به نقض حقوق بشر به‌ویژه بانوان در افغانستان شدند.

میشل تیلور، نماینده دائم امریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: «جامعه بین‌الملل باید همچنان مصمم و متحد بمانند و از طالبان بخواهند که این اقدام‌های محدودکننده را لغو کنند. ما همچنین به دیگران می‌پیوندیم و خواستار پاسخگویی هستیم. آینده افغانستان متکی به این است که همه‌ افغان‌ها در تصمیم‌گیری‌ها شریک باشند».

پیش از این نیز دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنان پایانی نشست دوحه از حکومت سرپرست افغانستان خواسته بود تا محدودیت‌های وضع‌شده بر آموزش و کار زنان در افغانستان را بردارد.

پیشنهاد می شود: مجاهد:گزارش سازمان ملل درباره بازداشت زنان بی‌اساس است 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=8072

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها