چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
ملت ما پذیرش میلیون‌ها مهاجر و کمک ایران به جهاد افغانستان را فراموش نمی‌کند.

رحمت الله فیضان، معاون نماینده وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان در هرات در جشن تجلیل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: ملت مجاهد ما دو احسان ایران یعنی پذیرش میلیون‌ها مهاجر و کمک به جهاد افغانستان را هرگز فراموش نخواهد کرد.

به گزارش ایراف، معاون نماینده وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان در هرات، روز یکشنبه ۲۲ بهمن در مراسم تجلیل از چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در کنسولگری ایران در هرات برگزار شده بود، گفت: دو ملت مسلمان ایران و افغانستان در پهلوی مشترکات عمیق دینی، تاریخی، نژادی و فرهنگی حس پیکارجویی مشترک علیه استبداد و مظالم دارد که انقلاب دو ملت مسلمان نمونه و مثال بارز این حس می‌باشد.

آقای فیضان افزود پذیرش چند میلیون مهاجر افغان و پشتیبانی از یک جهاد مقدس علیه ابرقدرت ها کار ساده‌ای نبوده، ملت مجاهد ما این احسان ملت و حکومت ایران را هیچگاه فراموش نخواهد کرد.

همچنین معاون نمایندگی وزارت خارجه در هرات درباره به روابط دو کشور گفت: دشمنان دو کشور با توسل به دسیسه و توطئه در صدد برهم زدن رابطه بین دو کشور گردیدند که مسئولین دو کشور با هوشیاری تمام این دسایس را خنثی نمودند و اکنون رابطه بین این دو کشور در بهترین سطح قرار دارد، ما در عرصه های تجارت و امور اقتصادی تفاهمات دوجانبه داریم و این تفاهمات در حال گسترش است.

فیضان در آخر گفت: ایران و افغانستان یک درد مشترک دارند و این درد مشترک اعمال تحریم های ظالمانه و غیرعادلانه از سوی دشمنان مشترک این دو کشور می‌باشد، بدون شک در صورت تداوم تحریم ها مردم مظلوم افغانستان به کام بحران‌های نافرجام فروخواهند رفت که مسئولیت همه آن به عهده جامعه جهانی خواهد بود.

پیشنهاد می شود: مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کنسولگری ایران در مزار شریف

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=5360

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها