دوشنبه 11 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 1 July , 2024
انتخابات ایران؛ روند اخذ رأی ایرانیان مقیم افغانستان پایان یافت

حسن کاظمی قمی؛ سرپرست سفارت ایران در کابل اعلام کرد که روند رأی‌گیری در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی کشور در افغانستان با حضور ایرانیان مقیم این کشور با همکاری حکومت سرپرست با موفقیت به پایان رسید.

حسن کاظمی قمی به ایراف گفت که انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، امروز در پنج نمایندگی سیاسی و کنسولی ایران در افغانستان با موفقیت برگزار شد و زمان رأی‌گیری برای ایرانیان مقیم این کشور به پایان رسید.

به گفته سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، افزون بر پایتخت، روند اخذ رأی در نمایندگی‌های کنسولی کشور در قندهار، جلال آباد، هرات، مزار شریف نیز برگزار شد و ایرانیان مقیم‌های مناطق مختلف افغانستان، آرای خود را به صندوق‌ها ریختند.

این در حالی است که پیش از این، محمد صدیقی‌فر؛ سرکنسول ایران در هرات نیز اعلام کرده بود که مقامات حکومت سرپرست در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در حوزه غرب افغانستان، همکاری لازم را داشتند.

صدیقی‌فر در گفت‌وگو با تلویزیون سحر گفت که مقامات حکومت سرپرست افغانستان همکاری بسیار خوبی را در فراهم‌سازی زمینه رای‌دهی اتباع ایرانی در افغانستان با جمهوری اسلامی ایران داشتند.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری ایران، روز جمعه ۸ تیرماه در ۱۳۸ نمایندگی سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی در قالب ۳۴۴ شعبه به منظور شرکت ایرانیان مقیم خارج از کشور با موفقیت برگزار شد.

پیشنهاد می شود: حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق های رای+عکس

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26892

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها