چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
اصلاح قانون شهروندی هند- وزیر خارجه هند به انتقاد بایدن درباره «بیگانه‌هراسی» پاسخ داد- ایراف

سوبرهمانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند در واکنش به اظهارات جو بایدن مبنی بر اینکه بیگانه هراسی مانع رشد اقتصادی هند شده گفت که اقتصاد هند در حال تزلزل نیست و این کشور از نظر تاریخی، همواره جامعه ای بسیار باز بوده است.

به گزارش ایراف، اکونومیک تایمز، امروز شنبه، 15 اردیبهشت، در گزارشی نوشته است که وزیر خارجه هند به اظهارات اخیر جو بایدن، مبنی بر بیگانه هراسی در هند رشد اقتصادی این کشور را با مانع رو به رو ساخته است گفت که نه تنها اقتصاد هند در حال تزلزل نیست، بلکه این کشور در طول تاریخ جامعه ای باز بوده است. به همین خاطر است که هند قانون اصلاح شهروندی(CAA) را داریم که هدف آن بازگشایی درها برای افرادی است که مشکل دارند.

پیش از این امریکا و سازمان ملل نیز به این قانون انتقاد کرده بودند.

این قانون جنجال برانگیز در هند حکایت از این دارد که براساس آن، هندوها، سیک ها، بودایی ها، مسیحیان، جین ها و پارسی ها که قبل از 31 دسامبر سال 2014 از کشورهایی مانند افغانستان، بنگلادش و پاکستان به هند رفته اند، آسان تر و سریع تر شهروندی هند را دریافت کنند.

براساس این قانون، افرادی که واجد شرایط باشند حتی اگر روادید یا مدرک اقامتی معتبری در دست نداشته باشند، واجد شرایط هستند.

این قانون هرچند در سال 2019 توسط پارلمان هند به تصویب رسیده بود اما به دلیل اعتراضات گسترده اجرایی نشده بود. این درحالی است که در آستانه انتخابات سراسری در هند، این قانون توسط دولت اجرایی شد که موجی از اعتراضات را برانگیخت.

با این حال، وزیر خارجه هند در بخشی از این واکنش گفت: من فکر می کنم که هند باید درهای خود را به روی افرادی که نیازمند ورود به این کشور هستند را باز کند.

اما به گفته منتقدین قانون اصلاح شهروندی، این قانون مسلمانان را شامل نمی شود و در آن هیچگونه اعطای امتیازی به  مسلمان داده نشده است. همچنین، مسلمانان بسیاری در بنگال و آسام از شهروندی هند محروم هستند.

مسلمانان هندی معتقدند که این قانون آنها را به حاشیه می کشاند.

پیشنهاد می شود: ابراز امیدواری کرزی به توسعه تجارت و حل مشکلات دانشجویان افغان در هند

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17468

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها