چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024

به گزارش ایراف، معاون وزیر خارجه قطر، در بیانیه‌ای با موضوع نشست سوم دوحه از هرگونه تلاش منطقه‌ای و جهانی برای ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان اعلام حمایت کرد.

در این بیانیه آمده است: «قطر آماده است برای کاهش درد و رنج مردم افغانستان تلاش‌های مستمر انجام دهد.»

معاون وزیر خارجه قطر در این بیانیه نشست دوحه را فرصتی مهم برای گفت‌وگوهای معنادار خواند و افزود: این نشست در ادامه دو نشست قبلی برای پیدا کردن راه حل‌های مشترک همکاری با افغانستان ایجاد شده است.

همچنین در جریان گفت‌وگوهای دیپلماتیک در حاشیه نشست، رینا امیری، نماینده ویژه آمریکا در امور زنان و حقوق بشر افغانستان با لولوه الخاطر، وزیر دولت برای همکاری‌‌های بین‌المللی قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه قطر می‌گوید که در جریان این دیدار دو طرف بر روی موضوعاتی چون حمایت از ابتکارات و توانمندسازی زنان افغان و اهمیت ثبات اقتصادی بحث و گفت‌وگو صورت گرفته است.

رینا امیری و توماس وست نمایندگان ویژه آمریکا برای حضور در سومین نشست دوحه به قطر رفته‌اند.

لازم به ذکر است، قطر تاکنون میزبان نشست‌های مختلف برای افغانستان در سطح جهانی بوده است. این کشور در تلاش است تا خود را به عنوان یک بازیگر «میانجی» در تحولات جهانی و مساله افغانستان نشان دهد.

سومین نشست دوحه به مدت دو روز با موضوع افغانستان و با حضور بیش از 20 کشور جهان در قطر برگزار شده است.

در این نشست موضوعاتی چون بخش مسایل مالی و بانکی، تحریم‌ها، مواد مخدر و بخش خصوصی طبق دستور کار نشست به بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

لازم به ذکر است روز دوم دوحه ۳ با محورهای «بخش خصوصی» و «مواد مخدر» آغاز شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها