دوشنبه 11 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 1 July , 2024
هرکس به هر بهانه‌ای به حریم ما تجاوز کند، مسئولیتش با خود او خواهد بود-ایراف

به گزارش ایراف، وزارت دفاع طالبان در واکنش به اظهارات اخیر خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان با انتشار اعلامیه‌ای گفت که رهبری پاکستان باید این اجازه را ندهد تا کسی در مورد موضوعات حساسیت برانگیز اظهارنظر کند.

در بخش دیگری از این اعلامیه آمده است که این اظهارات به نفع هیچ کسی نخواهد بود، سخنان خواجه آصف، ناسنجیده و تلاش برای گل آلود کردن آب است.

وزارت دفاع طالبان در ادامه هشدار داده است که هرکس با هر بهانه‌ای به حریم ما تجاوز کند، مسئولیت عواقب آن به دوش او خواهد بود.

این درحالی است که سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در واکنش به اظهارات وزارت دفاع پاکستان گفت: خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نشده و افغانستان در مسایل داخلی کشورها نیز دخالت نخواهد کرد.

رییس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در قطر افزود:نه به کسی ضرر می‌رسانیم و نه اجازه می‌دهیم به افغانستان آسیب برسد و نه در امور داخلی کسی دخالت می‌کنیم. این طرزالعمل ما است و هر ماجراجو پیش از این‌که درباره این سرزمین پرافتخار به چشم بد نگاه کند باید تاریخ متجاوزان گذشته را خوب مطالعه و عواقب آن را فکر کند.

همچنین، رحمت الله فیضان، معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات نیز در واکنش به اظهارات خواجه آصف گفت هر کسی که در مورد بی ثباتی افغانستان فکر کند، کشورش بی ثبات خواهد شد و هر کسی که بخواهد امنیت ملی افغانستان را تهدید کند، امنیت او نیز تهدید خواهد شد.

او همچنین افزود: ما با کسی شوخی نداریم.

خواجه آصف، وزیردفاع پاکستان در مصاحبه اخیر با بخش اردوی صدای آمریکا  گفته است که ارتش این کشور با راه‌اندازی عملیات «عزم استحکام» به پناهگاه‌های فرامرزی تحریک طالبان پاکستان حمله خواهد کرد.

او در این مصاحبه گفت که هیچ دلیلی برای گفت‌وگو و مذاکره با تحریک طالبان پاکستانی وجود ندارد.

وزیر دفاع پاکستان خاطرنشان کرد که در صورت ضرورت و به دلیل آنکه موضوع امنیت پاکستان خیلی مهم است، به پناهگاه‌های تی تی پی حمله خواهد کرد.

این مقام پاکستانی در ادامه گفته است که این گروه از افغانستان فعالیت می‌کنند، با این حال پناهگاه‌هایی در داخل افغانستان نیز دارند.

پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت علیرغم اینکه انتظار می‌رفت روابط افغانستان و پاکستان با حاکمیت طالبان بهبود یابد اما مسیری از تنش را تاکنون پیموده است.

افزایش فعالیت تحریک طالبان پاکستانی در اسلام آباد از جدی ترین دلایل روابط تنش آلود اسلام آباد و کابل است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26952

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها