چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
دیدار اوتونبایوا و متقی؛ برنامه طالبان برای نشست دوحه اعلام شد

به گزارش ایراف؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که دوطرف در این دیدار که امروز چهارشنبه ۶ تیرماه انجام شده درباره دستور کار و سایر موضوعات مرتبط با حضور هیئت طالبان در نشست آینده دوحه بحث و تبادل نظر کردند.

متقی در این دیدار با اشاره به اینکه هیئت طالبان به سرپرستی ذبیح‌الله مجاهد و با حضور نمایندگان بانک مرکزی افغانستان، وزارتخانه‌های خارجه، کشور و صنعت و تجارت و رییس دفتر نمایندگی طالبان در قطر در نشست دوحه شرکت خواهد کرد، اهداف و برنامه‌های طالبان در این نشست را نیز اعلام کرد.

وزیر خارجه طالبان گفت: ما برای گفتگو درباره مبارزه با مواد مخدر، رفع انسداد دارایی‌های مالی و بانکی و برداشتن موانع موجود در مسیر بخش خصوصی آماده هستیم.

رزا اوتونبایوا نیز در این دیدار نشست دوحه را فرصت مناسبی دانست تا طرفین نظرات خود را باهم در میان بگذراند و در مورد مسائل بحث و گفتگو کنند.

روز گذشته وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرد که نشستی به ریاست امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان به منظور هماهنگی برای حضور نمایندگانی از طالبان در نشست دوحه ۳ در کابل برگزار شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، نور احمدآغا، معاون بانک مرکزی، عبدالحق همکار، معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور حکومت سرپرست و مشاوران وزارت صنعت و تجارت طالبان به نمایندگی از حکومت سرپرست افغانستان برای شرکت در نشست دوحه ۳ به قطر می‌روند.

نشست دوحه ۳ قرار است در روزهای ۱۰ و ۱۱ تیر ماه با حضور نمایندگانی از ۲۵ کشور جهان به میزبانی سازمان ملل متحد در پایتخت قطر برگزار شود.

طالبان در این رابطه اعلام کرده است با هیاتی «چند سازمانی» به دوحه می‌رویم.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها