چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
نشست دوحه محور گفت‌وگوی آمریکا و امارات

به گزارش ایراف، ابوشهاب؛ نماینده دائم امارات در سازمان ملل متحد درباره این دیدار در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در این دیدار علاوه بر گفت‌وگو درباره نشست دوحه 3 درباره زنان افغانستان نیز گفت‌وگو کردیم.

این دیدار درحالی اتفاق افتاده است که سازمان ملل متحد اعلام کرد که سومین نشست دوحه که قرار است در آن نمایندگان کشورهای مختلف حضور پیدا کنند، در تاریخ 10 و11 تیرماه در دوحه قطر برگزار شود.

همچنین در جریان سفر نمایندگان سازمان ملل به کابل، این سازمان از طالبان  برای حضور در این نشست بین‌المللی دعوت کرده است.

هرچند تاکنون حکومت سرپرست رسماً از حضور خود در این نشست خبر نداده است اما منابعی از شش شرط طالبان برای حضور در نشست دوحه سه خبر دادند. همچنین وزارت امورخارجه طالبان روز گذشته خبر داد که هیاتی از افغانستان در بحث های اصلی نشست دوحه حضور خواهند یافت.

در حال که احتمال حضور نمایندگان طالبان در این نشست افزایش یافته است به نظر می‌رسد که آمریکا در تلاش است تا با لابی‌گری‌ منطقه‌ای و بین‌المللی بتواند، دست برتر را در این رویداد بین المللی داشته باشد.

چنانچه که در جریان ماه‌های اخیر این گروه سفرهای منطقه‌ای با محوریت افغانستان را در دستور کار خود قرار داده بود.

همچنین، موضوع افغانستان به ویژه  نشست دوحه سه از مهمترین موضوعات دیدارهای خارجی آمریکا در رابطه با افغانستان بوده است، چرا که به باور بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران آمریکا خود را پشت سر سازمان ملل پنهان کردند تا از طریق نشست دوحه بتوانند اهداف خود در افغانستان را دنبال کنند.

به همین علت است که با نزدیک شدن به نشست دوحه آمریکا روند لابی گری خود را برای تقویت جایگاه خود در این نشست تسریع بخشیده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22528

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها