چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
وزارت اقتصاد افغانستان خواستار نظارت بر مراحل تدارکاتی نهادها شد_تحریم، ثبات اقتصادی افغانستان را به تاخیر انداخته است-ایراف

به گزارش ایراف؛ عبدالطیف نظری، معاون فنی وزارت اقتصاد حکومت سرپرست افغانستان می‌گوید که تحریم‌های وضع‌شده سبب تأخیر در رشد، توسعه و ثبات اقتصادی افغانستان شده است.

او تاکید کرد: «تحریم‌های غیرعادلانه توسط شماری از قدرت‌ها باعث تأخیر در رشد اقتصادی کشور شده، امیدواری ما این است که هرچه زودتر این تحریم‌ها برداشته شود تا ما بتوانیم به طرف رشد، توسعه و ثبات اقتصادی حرکت بکنیم.»

این درحالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز در این باره گفته است که تحریم‌های نظام مالی و بانکی تأثیرات منفی بر اقتصاد افغانستان گذاشته است.

مجاهد از جامعه جهانی به ویژه آمریکا خواسته است که این تحریم‌ها را برداشته و ذخایر ارزی افغانستان را آزاد کند.

بخش خصوصی افغانستان نیز می‌گوید که تحریم‌‎ها بر بخش بانکی افغانستان باعث شده که این کشور نتواند به‌گونه‌ سریع رشد اقتصادی داشته باشد زیرا در انتقال پول از طریق بانک‌ها سرمایه‌گذاران نیز دچار مشکل هستند.

آگاهان اقتصادی در افغانستان باور دارند که هرگاه تحریم‌ها برداشته شود، قیمت‌ کالاها کاهش یافته و زمینه سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در کشور فراهم می‌شود.

در حال حاضر ۷ میلیارد دلار ذخایر بانک مرکزی افغانستان از سوی آمریکا مسدود شده که ۳.۵ میلیارد آن به صندوق امانی در سوئیس انتقال یافته است‌.

پیشنهاد می شود: تحریم‌های بین‌المللی قدرت خرید مردم افغانستان را کاهش داده است

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25324

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها