چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
مسایل پاکستان به افغانستان ربطی ندارد

به گزارش ایراف، ذبیح الله مجاهد در این فایل صوتی گفته است که اتهامات نادرست اسلام آباد نه تنها منجر به حل مشکلات نخواهد شد بلکه به مرور زمان روابط دو پایتخت را تیره تر خواهد کرد.

او همچنین در این فایل صوتی تاکید کرد که مسائل پاکستان نباید به افغانستان ربط داده شود.

این اظهارات پس از آن مطرح می شود که هفته گذشته، محمد خرم آغا، وزیر کشور پاکستان در جریان دیدار با محمد نبی عمری، معاون وزارت کشور افغانستان در مورد حادثه حمله بر مهندسان چینی در پاکستان و ارائه مدارکی مبتنی بر حضور افرادی از افغانستان از این حادثه  صحبت کرد.

رسانه پاکستانی تربیون در گزارشی در این مورد آورده است که در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است که طرف افغان با بررسی یافته‌های این تحقیقات موافقت و عزم خود را برای همکاری با طرف پاکستانی برای رساندن این تحقیقات به نتیجه منطقی را اعلام کرده است.

در این بیانیه آمده است: «طرف افغان تعهد خود را برای جلوگیری از استفاده از خاک خود برای هرگونه فعالیت تروریستی علیه سایر کشورها از جمله پاکستان تکرار کرد.»

این رسانه پاکستانی همچنین گزارش داده است که تربیون در ادامه نوشته است که سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان اظهارات مقامات پاکستانی را رد کرده است و گفته است که پاکستان در تلاش است بین کابل و پکن بی‌اعتمادی ایجاد کند.

ذبیح الله مجاهد ادامه داد: این موضوع ربطی به افغانستان ندارد و پاکستان باید امنیت خود را تامین کند. هدف قرار دادن اتباع چینی در پاکستان به پاکستان مربوط می شود و ربطی به افغانستان ندارد. گزارش منتشر شده توسط پاکستانی‌ها تلاشی برای ایجاد بی اعتمادی بین چین و افغانستان است. او همچنین گفت که ما بارها این موضوع را تکذیب و غیرمنطقی دانست.

پرونده حمله بر مهندسان چینی از موضوعات نگران کننده اسلام آباد است که علت اصلی آن را در افغانستان می‌داند و معتقد است که برای جلوگیری از چنین حملاتی از یک سو و جلب حمایت چین برای تداوم همکاری با اسلام آباد، همکاری دولت کابل تحت کنترل طالبان مهم است.

درباره ی خودداری کابل از همکاری با اسلام آباد در پرونده مهندسان چینی_ مجاهد: پاکستان به دنبال ایجاد بی اعتمادی میان پکن و کابل است بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22812

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها