چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
ذبیح‌الله مجاهد هیأت طالبان در نشست دوحه را رهبری می‌کند

به گزارش ایراف، وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرد که امروز نشستی به ریاست امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان به منظور هماهنگی برای حضور نمایندگانی از طالبان در نشست دوحه ۳ در کابل برگزار شده است.

نشست دوحه ۳ قرار است در روزهای ۱۰ و ۱۱ تیر ماه با حضور نمایندگانی از ۲۵ کشور جهان به میزبانی سازمان ملل متحد در پایتخت قطر برگزار شود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، نور احمدآغا، معاون د افغانستان بانک، عبدالحق همکار، معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور حکومت سرپرست و مشاوران وزارت صنعت و تجارت طالبان به نمایندگی از حکومت سرپرست افغانستان برای شرکت در نشست دوحه ۳ به قطر می‌روند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در این باره گفته است که با هدایت رهبری امارت اسلامی (طالبان) هیأت امارت اسلامی به ریاست ذبیح‌الله مجاهد در نشست دوحه ۳ شرکت خواهد کرد.

گفته می‌شود حاضران در نشست امروز که در کابل برگزار شده است، درباره نمایندگان طالبان در دوحه ۳، تحریم‌ها بر نظام مالی و بانکی افغانستان، چالش‌ها در مقابل توسعهٔ بخش خصوصی و اقدامات حکومت افغانستان علیه مواد مخدر گفت‌وگو شده است.

طالبان درحالی حضور خود در دوحه را رسانه‌ای کردند که یکی از شروط آنها برای حضور در این نشست «عدم دعوت نمایندگان جامعه مدنی» افغانستان از سوی سازمان ملل در این نشست بود.

همچنین طالبان خواهان آن هستند که نمایندگان این گروه به عنوان نمایندگان واقعی افغانستان در این نشست معرفی شوند.

این درحالی است که فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در روزهای گذشته گفته بود که در دوحه با طالبان به عنوان یک دولت رسمی رفتار نخواهد شد.

او در یک نشست خبری گفت: ما با طالبان به عنوان مقام‌های حاکم رفتار می‌کنیم. با آنان به عنوان دولت به رسمیت‌شناخته شده افغانستان رفتار نمی‌شود.

در همین حال؛ دیدبان حقوق‌بشر گفته که سازمان‌ ملل متحد بحث حقوق‌ زنان را به‌گونه‌ «گسترده» از موضوعات مورد بحث در نشست دوحه ۳ حذف کرده است.

فرحان حق نیز در نشست خبری خود «آپارتاید جنسیتی» در افغانستان را یک نگرانی جدی توصیف کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26260

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها