چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
ذبیح‌الله مجاهد خواهان ایفای نقش موثر «یوناما» در افغانستان شد

به گزارش ایراف، ذبیح‌الله مجاهد در یک فایل صوتی که توسط رادیو تلویزیون ملی افغانستان منتشر شده می‌گوید، یوناما نقشی را که در افغانستان ایفا کرده است، حکومت سرپرست با آنان همکاری کرده و همچنان از یوناما می‌خواهد که در افغانستان فعالیت موثری داشته باشد.

به گفته ذبیح الله مجاهد یوناما تنها نهاد سازمان ملل است که مورد تایید حکومت سرپرست است و همه فعالیت این سازمان را تحت نظر دارد. این سازمان باید در قسمت نزدیکی روابط حکومت سرپرست با سازمان ملل متحد و از آن طریق با کشورهای دیگر کار می کرد تا موثر باشد که توقع و انتظار ما نیز همین است.

سخنگوی حکومت سرپرست در ادامه ضمن بیان اینکه این حکومت کارایی مثبتی در افغانستان از جمله تامین امنیت، تحقق عدالت، اراده قوی برای بازسازی افغانستان داشته می‌گوید این اقدامات این پیام خوب را دارد که باید در افغانستان کار صورت بگیرد.

او همچنین افزود که این عملکردها نشان می‌دهد که حکومت سرپرست تلاش‌های مثبت خود را انجام داده است و یوناما باید همین اراده حکومت سرپرست را جدی بگیرد و در قسمت نزدیکی کشورها با افغانستان به خصوص سازمان ملل در افغانستان  نقش بیشتری را ایفا کند.

او در نهایت گفت که ما بر این باور هستیم زمانی که التزامات بین دو جانب به میان بیاید، آرام آرام راه حل پیدا می‌شود اما اعمال فشار، تداوم تحریم ها و انتشار پروپاگاندا مفید نیست که این امر کار یوناما را تحت تاثیر قرار می دهد.

شورای امنیت سازمان ملل به تازگی اعلام کرده است که قرار است در ماه جاری میلادی نشستی توجیهی با روزا اوتانبایوا رئیس یوناما در افغانستان برگزار کند.

در این نشست که تاریخ دقیق آن اعلام نشده است پیرامون عملکرد یوناما در افغانستان بحث و گفت‌و گو صورت خواهد گرفت.

در این رابطه مطالعه شورای امنیت عملکرد یوناما در افغانستان را بررسی می کند پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23230

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها