چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
ایجاد گروه تماس برای افغانستان سودمند است-ایراف

ذبیح الله مجاهد در واکنش به ایجاد گروه تماس منطقه برای افغانستان از سوی سازمان شانگهای اعلام کرد که ایجاد این گروه از سوی این سازمان مفید است.

به گزارش ایراف به نقل از طلوع نیوز، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه روسیه و همتای پاکستانی او، در رابطه به ایجاد گروه تماس گفته است که در صورت افزایش تعاملات میان کابل و کشورهای دیگر، از ایجاد این گروه استقبال می‌کند.

ذبیح الله مجاهد گفته است که ما این مسئله را رد نمی کنیم و خواهان تماس مثبت با جهان هستیم.

از زمان بازگشت طالبان به افغانستان نگاه به رویکرد منطقه ای برای حل مسائل افغانستان بیش از هر زمان دیگری برجسته شده است. کشورهای منطقه با منافع و رویکردهای مختلف به افغانستان اما بر سر یک مسئله اجماع نظر دارند و آن هم حل بحران افغانستان در سطح منطقه است.

طرح ابتکار تماس منطقه ای از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.

همچنین در سفر اخیر پوتین به چین این دو کشور بر نقش سازوکارهای منطقه ای برای حل بحران افغانستان تاکید کردند. در بیانیه مشترکی که از سوی دوطرف در جریان این سفر منتشر شد، آمده است که مقامات این دو کشور اعلام کردند مکانیزم های منطقه ای مانند فرمت مسکو، گروه چهارجانبه متشکل از روسیه، چین، ایران و پاکستان، سازمان همکاری شانگهای و راه حل های همسایه های افغانستان می تواند در حل بحران این کشور نقشی مهم داشته باشند.

پیشنهاد می شود: مسیر ثبات افغانستان از توجه به گروه تماس منطقه‌ای می‌گذرد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21425

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها