فاکس نیوز در واکنش به فراخوان القاعده: افغانستان رسما پناهگاه امن تروریست‌ها است

به گزارش ایراف، فاکس نیوز روز گذشته، سه شنبه 22 خرداد در مورد گزارش اخیر مجله لانگ وار ژورنال در مورد فراخوان القاعده به نیروهایش برای آمدن به افغانستان نوشته است: گزارش جدیدی در مجله لانگ وار ژورنال می‌گوید درخواست سیف العدل، رهبر القاعده برای جذب نیرو در افغانستان واضح‌ترین پیام القاعده در مورد حضور در افغانستان از زمان باز پس‌گیری کنترل کابل توسط طالبان در سال 2021 است.

در همین رابط، بیل روجیو، عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی ها و سردبیر مجله گفت که این پیام رسماً افغانستان را به عنوان پناهگاه امن تروریست‌ها معرفی می‌کند.

روجیو معتقد است که القاعده در افغانستان اردوگاه‌های آموزشی در 10 استان و همچنین مدارس مذهبی، خانه‌های امن، انبار سلاح و مرکز عملیات رسانه‌ای ایجاد کرده است. این‌ها به معنای این است که القاعده می خواهد به ما بگوید که قصد دارد از این زیرساخت های تروریستی استفاده و به غرب حمله کند.

او می‌افزاید که این گروه کمپ‌های آموزشی را در 34 ولایت افغانستان ازجمله در پنجشیر که زمانی مرکز مقاومت ضد طالبان بود، ایجاد کرده است. سازمان ملل تخمین می زند که القاعده حدود 600 عضو در صفوف خود دارد، اما روجیو معتقد است که برآوردهای رسمی از قدرت آنها در طول سال‌ها به طور مداوم پایین بوده است.

فاکس نیوز در مورد این گزارش می‌نویسد که زیرساخت‌ها و پناهگاه امن القاعده در افغانستان به این گروه‌ این فرصت را می‌دهد تا از فراخوان سیف العدل برای مهاجرت حامیانش استفاده کند.

سیف العدل که گمان می‌رود؛ رهبر القاعده باشد به تازگی جزوه‌ای با عنوان «این غزه است: جنگ هستی نه جنگ مرزی» منتشر کرده است که از خشم ناشی از جنگ اسرائیل در غزه برای تشویق مردم به کسب آموزش، تجربه و دانش در مورد چگونگی انجام حملات علیه غزه و اهداف صهیونیستی و غربی استفاده می‌کند.

فاکس نیوز اما در گزارش خود می‌گوید این واقعیت که القاعده از افغانستان به عنوان زمینه‌ای برای انجام حملات تروریستی در غرب طی 20 سال حمایت می‌کند، برای بسیاری از ناظران منطقه تعجب‌آور نیست.

در همین رابطه مکس آبراهمز، کارشناس تروریسم گفته است که این واقعیت که رهبران القاعده اکنون خواستار حضور جنگجویان خارجی به افغانستان هستند، شانس جنگجویان را که به آنجا می‌روند را افزایش می‌دهد.

فاکس نیوز در ادامه گزارش خود می‌افزاید که عدل افغانستان را به عنوان الگویی برای اسکان مسلمانان در سراسر جهان در نظر می گیرد و طالبان را به عنوان الگوی حکومت اسلامی برای کشورهای اسلامی در آینده در نظر می‌گیرد تا از آن الگوبرداری شود.

سازمان ملل در سومین گزارش خود در فوریه 2023 سیف العدل را به عنوان سومین امیر القاعده و جایگزین ایمن الظواهری می‌داند. از طرف دیگر، براساس گزارش‌های متعدد ناظر سازمان ملل، طالبان و القاعده نزدیک به هم هستند و هیچ نشانه‌ای مبنی بر قطع روابط وجود ندارد.

این گزارش‌ها درحالی منتشر می‌شود که طالبان همواره می‌گویند که هیچ گروه تروریستی در خاک این کشور فعالیت نمی‌کند.

پیشنهاد می شود: فراخوان القاعده: برای آموزش نظامی به افغانستان بیایید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24260

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها