چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
طالبان در نشست دوحه 3 شرکت می‌کنند-انتقادها از عدم دعوت نمایندگان جامعه مدنی افغانستان در نشست دوحه-ایراف

به گزارش ایراف، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست امروز اعلام کرد که این حکومت پس از بررسی محورهای نشست سوم دوحه، تصمیم گرفت که در این نشست حضور یابد.

او در مورد ترکیب این هیات گفت که بعدا ترکیب هیات اعلام خواهد شد.

مجاهد این تصمیم را به نفع افغانستان دانست و گفت موضوعات کمک‌های بشری برای افغانستان و ایجاد زمینه برای سرمایه‌گذاری در این کشور موضوعات مهم این نشست است.

طالبان در حالی از تصمیم خود برای شرکت در نشست دوحه خبر می‌دهند که به تازگی فرحان حق؛ معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان یک نشست مطبوعاتی گفته بود که پس از آنکه مسائل مقدماتی نشست دوحه سه نهایی شود، تکلیف حضور  طالبان در این نشست مشخص خواهد شد.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که سازمان ملل چندین بار خواهان حضور طالبان در این نشست شده‌ند.

از طرف دیگر، همزمان با سازمان ملل طی ماه‌های اخیر مقامات کشورهای مختلف منطقه و جهان در مورد این نشست رایزنی‌ها و ملاقاتی را هم با دولت افغانستان و هم با بازیگران دیگر در دستور کار قرار داده‌اند.

در تازه‌ترین مورد، رایزنی سفیر چین و نماینده اتحادیه اروپا درباره نشست دوحه سه انجام شد.

گفتنی است که سومین نشست دوحه قرار است در قطر در تاریخ 10 و 11 تیرماه سال جاری با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در مورد افغانستان برگزار شود.

پیش از این دو دور دیگر از سلسله نشست‌های دوحه با موضوع افغانستان در قطر برگزار شده بود. در دور دوم که در بهمن ماه سال گذشته برگزار شده بود، طالبان حضور نیافته بودند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24898

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها