چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
طالبان جزئیات، اهداف و دستورکار نشست دوحه 3 را اعلام کردند

به گزارش ایراف، ذاکر جلالی، رییس سوم سیاسی وزارت خارجه طالبان در مورد رویکرد طالبان به نشست دوحه گفت که حکومت سرپرست عجله ای ندارد. پس از ارزیابی کافی، خود را برای حضور در سطحی متناسب با محاسبات دقیق آماده می‌کند.

این مقام وزارت خارجه طالبان در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «پس از چندین ماه مذاکره با سازمان ملل متحد در مورد نشست آتی دوحه، حکومت سرپرست تصمیم گرفت تا هیئتی چند سازمانی به ریاست ذبیح الله مجاهد، سخنگوی مرکزی را به این نشست بفرستد.»

رییس سوم سیاسی وزارت خارجه، معتقد است که دو نشست قبلی نشان داد که حضور طالبان در نشست‌های سازمان ملل امری «اجتناب ناپذیر» است.

روز گذشته نشست هماهنگی برای حضور طالبان در دوحه با ریاست امیرخان متقی برگزار شد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، نور احمدآغا، معاون بانک مرکزی افغانستان، عبدالحق همکار، معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور حکومت سرپرست و مشاوران وزارت صنعت و تجارت طالبان به نمایندگی از حکومت سرپرست افغانستان برای شرکت در نشست دوحه ۳ به قطر می‌روند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در این باره گفته است که ذبیح الله مجاهد هیأت طالبان در نشست دوحه را رهبری می کند و در نشست دوحه ۳ شرکت خواهد کرد.

پس از چندین ماه رایزنی بین مقامات طالبان و سازمان ملل در اواخر ماه گذشته ذبیح الله مجاهد اعلام کرد که این گروه در این نشست حضور پیدا خواهد کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26303

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها