چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
شرایط جوی نامناسب برگزاری نشست قندهار را به تعویق انداخت- ایراف

به گزارش ایراف؛ منابع خبری از تعویق در نشست برنامه‌ریزی شده بین نمایندگان طالبان و مقامات نظامی و دولت پاکستان در قندهار خبر دادند.

هرچند گفته شده بود که دلیل تعویق این دیدار حمله پهپادی در پکتیکا است اما این موضوع تکذیب شده است.

در همین حال منابع نزدیک به طالبان تصریح کرده‌اند که دلیل اصلی به تعویق افتادن این دیدار، شرایط جوی نامناسب بوده و سفر هوایی را غیرممکن کرده است.

علاوه بر این، سیلاب‌های ناگهانی گسترده در سراسر افغانستان چالش‌های لجستیکی را تشدید کرده و برگزاری آن را در میان بحران جاری غیرقابل قبول ساخته است.

این نشست که قرار بود با هدف تقویت گفت‌وگو و همکاری بین دو کشور برگزار شود، در انتظار بهبود شرایط آب‌ و هوایی و اقلیمی و تلاش‌های ثبات‌ بخش در مناطق سیل‌ زده تغییر خواهد کرد.

عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفته بود که این گروه به دلیل نداشتن امکانات هوایی، توانایی کنترل گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین بر فراز افغانستان را ندارد.

او که در جمع مردم پنجشیر سخن می‌گفت در مورد این‌که این هواپیما‎ها از کدام کشور وارد حریم هوایی افغانستان می‌شوند، چیزی نگفت.

اخیراً ولایت‌های نیمروز، قندهار، پکتیکا، پنجشیر، هرات، بدخشان و شماری از بخش‌های دیگر کشور گواه گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین بوده است.

پیشنهاد می شود: آخرین اخبار سیل افغانستان | بیش از ۳۰۰هزار کودک از سیلاب‌ اخیر بغلان متاثر شده‌اند

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها