چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
سفر رییس اف بی آی به آفریقا

به گزارش ایراف، کریستوفر رای، رییس اف بی آی در سفر به کنیا و نیجریه با مقامات ارشد قانون‌گذاری و امنیتی این کشورها دیدار کرد.

رای در دیدار از کنیا گفت که این کشور نقش پیشرو در همکاری‌های منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم ایفا می‌کند و شریکی مهم در مقابله با افراط‌گرایی خشونت آمیز است.

او در جریان سفر گفت که آفریقا به زمینی حاصل خیز برای فعالیت گروه‌های القاعده و داعش تبدیل شده است. ایالات متحده و متحدانش در جهان در محیطی با تهدیدات شدید امنیتی مواجه هستند.

گفته می‌شود که هدف از این سفر احیا و گسترش القاعده و داعش در آفریقاست. چراکه با کودتاهایی که صورت گرفت، (از سال 1950 میلادی 106 کودتا در آفریقا رخ داده که 7 مورد آن در دو سال اخیر بود) سلطه موقعیت غرب در این مناطق تحت تاثیر قرار گرفت.

این درحالی است که از طرف دیگر، نفوذ کشورهای رقیب آمریکا چون چین و روسیه در این منطقه درحال افزایش است.

آفریقا یکی از مناطق مهم برای سرمایه گذاری چینی‌ها است.

گفتنی است آمریکا برای تقویت حضور خود در مناطق از دست رفته اش متوسل به احیا و گسترش گروه‌های تروریستی است.

چنانچه اکنون پس از خروج آمریکا از افغانستان به دلیل آنکه این کشور نفوذ خود را در افغانستان از دست داد، به دنبال احیا و تقویت گروه‌هایی چون داعش و القاعده برای حضور در افغانستان است.

این درحالی است که به تازگی مجله لانگ وار ژورنال روز گذشته ۱۹خرداد در گزارشی تازه به نقل از  آخرین مجله منتشر شده توسط القاعده که در رسانه السحاب به منتشر شده نوشته است که سیف العدل که گمان می‌رود رهبر این گروه باشد، از حامیان خود در سراسر جهان خواسته که برای آموزش به افغانستان بیایند.

فاکس نیوز در واکنش به فراخوان القاعده می گوید: افغانستان رسما پناهگاه امن تروریست ها است.

این مجله می‌نویسد: «این واضح‌ترین فراخوان القاعده برای حضور خارجی‌ها در افغانستان از زمان حضور مجدد طالبان به قدرت است.»

عدل با نام مستعار سلیم الشریف در این جزوه به صراحت می‌گوید که «مردم وفادار امت [جامعه جهانی اسلامی] که علاقه‌مند به تغییر هستند باید به افغانستان بروند، از شرایط آن درس بگیرند و از تجربیات طالبان بهره ببرند».

عدل در این فراخوان برای هجرت، از جنگ کنونی غزه به عنوان کاتالیزوری استفاده می‌کند تا مردم را تشویق کند تا قبل از حمله به اهداف «صهیونیستی» و غربی برای کسب آموزش، تجربه و دانش به افغانستان سفر کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24721

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها