چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
امنیت و همکاری‌های اقتصادی؛ محور دیدار سراج‌الدین حقانی با مقامات امارات

به گزارش ایراف؛ رسانه‌های امارات متحده عربی به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داده‌اند که محمد بن زاید آل نهیان، رییس این کشور با سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان دیدار کرده است.

این دیدار روز سه شنبه در قصر الشطی در شهر ابوظبی صورت گرفته است.

به گزارش رسانه‌های امارات، در این دیدار بر تقویت پیوندهای همکاری «بین دو کشور» و راه‌های تقویت روابط برای تامین منافع متقابل و کمک به ثبات منطقه تاکید شده است.

براساس این گزارش‌ها، در دیدار بحث‌ها در زمینه‌های اقتصادی، توسعه و نیز حمایت از بازسازی و توسعه در افغانستان متمرکز شده‌اند.

در گزارش آمده است که سراج الدین حقانی از دیدار با رییس امارات متحده عربی ابراز خرسندی کرده و از «روابط دوجانبه» بین امارات و طالبان قدردانی کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان با تائید این خبر در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که سراج الدین حقانی؛ سرپرست وزارت داخله طالبان به همراه رئیس عمومی استخبارات به امارات متحده عربی سفر کرده و با شیخ محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان؛ امیر امارات در ابوظبی ملاقات کرده‌اند.

سراج الدین حقانی در حالی به امارات سفر کرده است که او و چند تن از رهبران طالبان در لیست سیاه سازمان ملل متحد قرار دارند.

پیشنهاد می شود: امارات ده‌ها زندانی افغان را آزاد می‌کند

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23325

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها